علی رضا مرادی :
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: ‏مددجویان تحت پوشش این نهاد امسال موفق به تولید یک هزار و ۳۷۴ تخته فرش به متراژ دو هزار و ۷۴۷ متر شدند که بخش اعظمی از آن در بازار های داخل استان به فروش رسیده است.
کد خبر: ۳۳۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 21 November 2016
علی رضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی اظهار کرد: دارا بودن فاکتورهای کیفی فرش از جمله تهیه نقشه با کیفیت و متناسب با سبک فرهنگی استان و استفاده از مواد مرغوب و طرح اصیل استانی در حوزه قالی‌های ترکمنی و کردی از جمله دلایل استقبال خرید این محصولات در بازارهای داخلی استان است.
وی دستاورد مددجویان از فروش این تولیدات را بیش از شش میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال بیان کرد و افزود: سالیانه ‏بیش از ۹۰درصد از دست بافته‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در بازارهای داخلی استان به فروش می‌رسد.
مرادی گفت: اکنون ۲۸۸ طرح  قالی بافی،۱۲۱ طرح گلیم و۱۱۳ طرح تابلو فرش در استان در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت قالیبافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد به صورت رایگان انجام می‌شود، بیان کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از لحاظ تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار