این روزها که به مطالعه و اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیشتر پرداخته می شود بخش جرگلان با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر، محروم از فضاهای فرهنگی، هنری از جمله کتابخانه عمومی است و اهالی این بخش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی،حتی یک کتابخانه عمومی برای اهدای کتاب ندارند.
کد خبر: ۳۳۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 23 November 2016
این روزها که به مطالعه و اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیشتر پرداخته می شود  بخش جرگلان با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر، محروم از  فضاهای فرهنگی، هنری از جمله کتابخانه عمومی است و اهالی این بخش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی،حتی یک کتابخانه عمومی برای اهدای کتاب ندارند.
سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان با بیان این که بخش جرگلان از داشتن کتابخانه محروم است، می گوید: با این که بیش از 6 ماه از استعفایم از این سمت می گذرد تاکنون کسی به این عنوان منصوب نشده و اداره فرهنگ و ارشاد راز و جرگلان سرپرست ندارد.
«حسین بازخانه» با اشاره به این که این شهرستان دارای 3 کتابخانه است و  راز ، غلامان و تازه قلعه دارای کتابخانه هستند، می افزاید:کتابخانه غلامان به بهره برداری رسیده است و کتابخانه تازه قلعه به صورت ناتمام با ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی برای تجهیزات داخلی به نهاد کتابخانه‌ها تحویل داده شده است.وی با اشاره به محرومیت این شهرستان از مجتمع فرهنگی، هنری ابراز می دارد: از اساسی ترین مشکلات این اداره در این شهرستان مشکل اعتبارات و نیروی انسانی است.
در همین ارتباط فرماندار راز و جرگلان می گوید: ساختار فرهنگ و ارشاد در راز و جرگلان تا مدتی به صورت نمایندگی فرهنگ و ارشاد و سرپرست سابق به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد در منطقه مستقر بود که بعد از تشکیل ساختار جدید،نماینده فرهنگ و ارشاد به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان معرفی شد که اکنون به علت بیماری و مداوا در شهرستان حضور ندارد.
«ریواده» با اشاره به این که  یکی از فعالان حوزه فرهنگ را برای مدیریت فرهنگ و ارشاد این شهرستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان معرفی کرده ایم، می افزاید: اولین مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان را طی چند روز آینده معرفی خواهیم کرد و اداره فرهنگ و ارشاد از ادارات جدیدالاحداث این شهرستان خواهد بود.
وی ابراز می دارد: تاکنون ساختار و فعالیت فرهنگی خاصی از طرف فرهنگ و ارشاد در شهرستان وجود نداشته و ارائه نشده است که اکنون تعطیل شده باشد و شکل گیری فعالیت های فرهنگی و انجمن های فرهنگی و هنری،مستلزم ایجاد دستگاه اداری است که انشاءا... به زودی با اختصاص ساختمان جدید و در نظر گرفتن اعتبارات، فضا را برای ساختار جدید آماده خواهیم کرد.
وی تصریح می کند: سرپرست سابق مسئولیت خاصی بر عهده نداشته است که در نبودش مسئولیتی تعطیل شده باشد و انشاءا... به زودی اولین مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان را معرفی خواهیم کرد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار