مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح جامع امام زاده سلطان سید عباس (ع) بجنورد کند است گفت: تنها این طرح 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۳۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 26 November 2016
حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‌ سیدنژاد شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این طرح از سه سال گذشته آغاز شده اما به علت کمبود اعتبار و بودجه پیشرفت فیزیکی نداشته است.
وی با بیان اینکه این طرح مراحل مختلفی دارد افزود: برای اجرای این طرح تنها یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دولتی اختصاص یافته است، مابقی هزینه ها از محل درآمد امامزاده و کمک های مردمی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه درآمد امامزاده سیدعباس (ع) هم جوابگوی هزینه های این طرح نیست اظهار کرد: اجرای طرح جامع این امام زاده اعتبار خاصی ندارد، باید مرحله به مرحله توسط درآمد این امامزاده اجرایی شود.
وی بر ساماندهی این طرح نیز تاکید کرد و افزود: برای اجرای نیاز به مشارکت های مردمی است.

*55 وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در سال جاری 55 وقف جدید به ثبت رسیده است گفت: ارزش ریالی این موقوفات بیش از 15میلیارد ریال بوده که بیشتر موقوفات مربوط به قرآن، کودکان بی سرپرست، حضرت زهرا (س)، مساجد، برنامه های فرهنگی، کمک به نیازمندان، کمک به معلولان، بیماران سرطانی و سایر موارد است.
رئوف سیدنژاد با بیان اینکه وقف در سال جاری نسبت به پارسال رشد داشته است افزود: این تعداد وقف ها در سامانه به ثبت رسیده است و تعدادی نیز در مراحل تکمیل مدارک هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در دهه وقف سه پروژه عمرانی در بجنورد، شیروان و جاجرم به بهره برداری می رسد و هفت طرح نیز در دست اقدام است.

* با اداره هایی که طلب خود را به اوقاف پرداخت نمی کنند، برخورد می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بدون ذکر آماری از مطالبات این اداره کل از اداره ها و اشخاص افزود: هم اکنون تلاش می شود که با همکاری و تعامل بدهی ها را جذب کنیم، حتی اگر اداره ها قول مساعد نیز در این خصوص دهند با آنان وارد مذاکره خواهیم شد.
رئوف سید افزود: اما اداره هایی که قصد پرداخت بدهی خود را ندارند از آنان شکایت خواهیم کرد تا به حق و حقوق خود برسیم چرا که حق موقوفات نباید نادیده گرفته شود.

*مردم مومن و نیکوکار خراسان شمالی یک میلیارد ریال به زائران امام حسین (ع) کمک کردند
وی افزود: این اداره کل با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه چند استان دیگر در مرز مهران به منظور خدمات دهی به زائران موکب دایر کرد که با کالاهایی از جمله آب معدنی، قند، چای، تن ماهی، برنج و سایر موارد از زائران پذیرایی شد.
وی ارزش ریالی این کالا ها را بیش از یک میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 10 نفر از خادمان امام زاده های این استان نیز از زائران امام حسین (ع) در مرز مهران پذیرایی می کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون 24 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده به مشهد مقدس دایر شده است گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان 70 میلیون کمک نقدی و 350 میلیون ریال نیز کمک های مردمی در قالب کالا به زائران کمک کرده است.
تعداد موقوفات این استان پنج هزار و 400 مورد و تعداد رقبه ها 9 هزار و 800 مورد است.
استان خراسان شمالی 938 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار