عباس اهرابی :
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال بیش از یک هزار و ۷۳۰ زوج جوان با حمایت‌های کمیته امداد استان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۳۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 04 December 2016
عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی بابیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان و به‌ویژه مددجویان، یکی از اولویت‌های این نهاد است، افزود: بر این اساس این نهاد از ابتدای امسال تاکنون توانسته زمینه ازدواج بیش از یک هزار و ۷۳۰ زوج جوان را فراهم کند.
وی  با اشاره به پرداخت حدود ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای اهدای جهیزیه به این زوج‌ها، گفت: بخش قابل‌توجهی از این اعتبارات از محل منابع دولتی و بخشی نیز از محل درآمدهای زکات و صدقات تأمین‌شده است.
اهرابی تصریح کرد: به مناسبت هفته وحدت هم حدود سه میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است که در اختیار دختران محروم پشت نوبت دریافت جهیزیه و همچنین بانوانی که ازدواج مجدد داشته‌اند قرار می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان شمار زوج‌های پشت نوبت دریافت جهیزیه را حدود یک هزار نفر اعلام و تصریح کرد: کمیته امداد برای رسیدگی سریع به این زوج‌ها طرح کوثر را در دست اجرا دارد که در قالب این طرح از ظرفیت خیران برای تهیه جهیزیه زوج‌های محروم استفاده می‌شود و البته این نهاد تاکنون توفیقات خوبی در این زمینه داشته است.
اهرابی به مهم‌ترین هدف کمیته امداد که توانمندسازی مددجویان است اشاره کرد و گفت: دختران تحت حمایت کمیته امداد پس از ازدواج علاوه بر بهره‌مندی از ۲۰ میلیون ریال کمک‌هزینه ازدواج، ۵۰ میلیون ریال هم تسهیلات با کارمزد دو درصد برای تأمین برخی از امکانات و هزینه‌های اولیه زندگی به این زوج‌ها اعطا می‌شود تا با پس از توانمندی از حمایت‌های امداد خارج شوند.
وی افزود: علاوه بر این به همسران دختران تحت حمایتی که بیکار هستند نیز تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار