نویسنده : سید مصطفی نجفیان
کد خبر: ۳۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 03 January 2017
وقتی به وضعیت تخریب آسفالت خیابان های اسفراین نگاهی می اندازیم نکته ای که خودنمایی می کند نبود هماهنگی بین شرکت های مختلف خدماتی است به گونه ای که به عنوان نمونه، یک شرکت به حفاری یک خیابان و آسفالت آن می پردازد و پس از مدت کوتاهی دوباره از سوی یک شرکت دیگر عملیات تخریب همان آسفالت و اجرای پروژه ای دیگر آغاز می شود و این یعنی دوباره کاری و تحمیل هزینه به بیت المال.
  مدیریت یکپارچه شهری یکی از مسائلی است که همیشه در حد شعار و حرف باقی مانده و برای تحقق این مهم تاکنون کاری موثر انجام نشده است.
این موضوع یکی از محورهایی است که باید از سوی متولیان و مسئولان به آن توجه شود چرا که اکنون نبود مدیریت یکپارچه شهری و حفاری های مستمر و بی سر و سامان در شهر اسفراین، یک چالش جدی است.
با این حال اکنون بسیاری از  کمبودها در مدیریت شهری، متاثر از نبود مدیریت یکپارچه شهری است که به گونه ای بلای جان شهر شده است.
مدیریت یکپارچه شهری تا زمانی که محقق نشود، اسفراین و دیگر شهرهایی که هم چنان از این کاستی و کمبود رنج می برند ، باید شاهد تعلل در ارتقای زیرساخت های شهری باشند چرا که گاه زیر سایه نبود این یکپارچگی و هماهنگی، زیرساخت های شهری دچار آسیب می شود که تنها ارمغان آن برای شهر، تحمیل هزینه های مضاعف برای رفع کاستی ها و کمبودهاست.یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به حفاری های بی ضابطه و پیاپی از سوی دستگاه های مختلف و با گلایه از نبود هماهنگی ها در عرصه مدیریت شهری می گوید: شاید در عمل تشکیل ستاد راهبردی «مدیریت یکپارچه شهری» زمان بر باشد اما می شود با تدبیر شایسته حداقل ها را در یکپارچگی ها و هماهنگی های عرصه مدیریت شهری به منصه ظهور رساند.
وی بیان می کند: گاه نبود این هماهنگی ها، زیرساخت های شهری به ویژه آسفالت معابر شهری را تخریب می کند که این روند در سایه تداوم این بی تدبیری ها ادامه خواهد یافت.
وی با بیان این که باید برای حل این کمبودها همه مسئولان اهتمام جدی داشته باشند و چاره ای بیندیشند، اظهار می دارد: شورای اسلامی شهر که منتخب شهروندان است برای حفاظت  از درآمدهای شهری و جلوگیری از اتلاف هزینه های شهری باید در ایجاد مدیریت یکپارچه پیشگام باشد.
یکی دیگر از شهروندان با بیان این که ایجاد مدیریت  یکپارچه در زمینه حفاری ها  یک ضرورت انکار ناپذیر است می گوید: شهرهایی که محروم از درآمدهای پایدار شهری هستند، باید بیش از پیش با هدف مدیریت درآمدهای حداقلی شهرها، تدبیر شایسته ای برای ساماندهی آسفالت خیابان ها و حفاری ها بیندیشند.
«حقانی» دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به لزوم هماهنگی های فرا دستگاهی در عرصه مدیریت شهری با هدف تامین رفاه شهروندی در حوزه های متعدد خدمت رسانی شهری می گوید: برخی تعلل ها در عرصه مدیریت شهری، برآیند نبود هماهنگی های فرادستگاهی است که البته تحقق این مدیریت هماهنگ فقط به دست شهرداری و شورای اسلامی شهر اتفاق نخواهد افتاد بلکه نیازمند ورود جدی مدیریت عالی دولت در شهرستان است.
 یک شهروند دیگر  تصریح می کند: تا زمانی که تعامل بین دستگاهی از سوی مسئولان نادیده گرفته شود، شاهد اجرای امور موازی از جمله در زمینه حفاری ها خواهیم بود که بدون شک  با آسیب جدی به توسعه عمرانی شهر، هزینه های زیادی را به شهر اسفراین تحمیل می کند.
در همین ارتباط، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اسفراین با اشاره به لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری به عنوان یک ضرورت در عرصه مدیریت کارآمد و کارآفرین شهری می‌گوید: مدیریت یکپارچه شهری، بیش از پیش فرصت های خدمت رسانی به شهروندان را با همکاری دستگاه های خدمات رسان محقق خواهد کرد.
 «ابراهیم بابایی» با اشاره به این که تاکنون کار جدی برای تحقق این مهم در عرصه مدیریت شهری با یاری دستگاه های خدماتی و تاسیساتی انجام نشده است می افزاید: مدیریت یکپارچه شهری با حفظ و ارتقای زیربنایی و زیرساختی به عنوان محور اصلی توسعه شهر، تحمیل هزینه های مجدد را به صفر می رساند.وی ابراز می کند: شورای اسلامی شهر و شهرداری از تحقق این مدیریت یکپارچه در عرصه حفظ درآمدهای شهری و کاهش آسیب به زیرساخت های شهری استقبال می کنند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار