کد خبر: ۳۵۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 12 January 2017
ظاهر آرام و تمیزی دارد، به قدری آرام که اصلا گمان نمی کنی که ساکنان این محله درد و مشکلی داشته باشند و اصلا بدانند درد یعنی چه! کف خیابان ها تمیز است و گویی یکی، 2 ساعت قبل جارو و نظافت شده است. از ترافیک و شلوغی و رفت و آمد خبری نیست و اهالی این محله در سکوت و آرامش به زندگی خود ادامه می دهند.
اینجا خیابان نظامی است، خیابانی در ضلع شرقی شهر بجنورد و همسایه دیوار به دیوار خیابان کشاورز، همان خیابانی که اهالی اش از آلودگی صوتی ناشی از مشاغل آلاینده به ستوه آمده بودند.
هرچه بیشتر به در و دیوار خیابان نظامی نگاه می کنی، کمتر در آن مشکل می بینی اما وقتی با اهالی آن هم کلام می شوی، به خوبی معنای این جمله معروف «هیچ وقت از ظاهر چیزی در مورد آن قضاوت نکن!» را متوجه می شوی.
هرچقدر در خیابان  شهیدچمران تنوع و تعدد اصناف بود، در این خیابان جز 2، 3 صنف فروشگاه دیگری دیده نمی شود و اهالی برای تهیه مایحتاج خود باید به دیگر خیابان های شهر مراجعه کنند.
اهالی خیابان نظامی بجنورد هم مانند ساکنان دیگر محلات این شهر، با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات خدمات شهری دست و پنجه نرم می کنند و هر چقدر ترافیک و شلوغی آزارشان نمی دهد، کمبودها، نبودها و دیگر مشکلات عاصی شان کرده است.آقای شهردار به سکوت این محله رحم کنید!
حادثه در کمین دانش آموزان
یکی از ساکنان خیابان نظامی می گوید: این محله اگرچه ظاهر آرامی دارد اما مشکلات زیادی دارد و از جمله آن ها می توان به نبود مدرسه ابتدایی در نزدیکی این خیابان اشاره کرد و این که دانش آموزان مقطع ابتدایی مجبور هستند برای رفتن به مدرسه به آن سوی میدان توحید بروند و عبور از عرض خیابان می تواند برای شان خطرناک باشد.
«خوشیان» می افزاید: البته در این محله یک مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی وجود دارد اما همه خانواده ها توان مالی لازم برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه غیر انتفاعی را ندارند.
وی به محروم بودن دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم از مدرسه نیز اشاره و تصریح می کند: دانش آموزان این مقاطع تحصیلی نیز باید برای ادامه تحصیل به مدارس واقع در دیگر خیابان ها بروند.
یک پارک برای 6 محله!
یکی دیگر از ساکنان این خیابان می گوید: وضعیت نظافت کوچه پس کوچه ها و خیابان های این محله خوب نیست و باید 10 مرتبه با شهرداری تماس بگیریم تا بیایند و خیابان ها را جارو کنند.
«قلی زاده» می افزاید: اینجا یک پارک محله کوچک چند متری دارد که تمامی اهالی ساکن در خیابان نظامی، کشاورز، کوی بهداری، گلستان، بهارستان و کلاته آروین باید از آن استفاده کنند و این پارک کوچک پاسخگوی نیاز این همه آدم نیست و از طرفی فضای سبز استاندارد این مناطق را نیز تأمین نمی کند.
وی اظهارمی دارد: از طرفی این پارک بیشتر محل تجمع جوانان شده است و به همین دلیل خانواده ها خیلی از آن استقبال نمی کنند و در حقیقت تمایلی ندارند که فرزندان خود را به این پارک ببرند و شاید اگر فضای پارک بیشتر بود، خانواده ها بیشتر احساس رغبت می کردند.
ضعف خدمات شهری
شهروند دیگری از ضعف خدمات شهری در اینجا گلایه و بیان می کند: در این محله تاکسی زرد رفت و آمد نمی کند و اهالی مجبور هستند از تاکسی تلفنی برای رفت و آمد استفاده کنند و در سرما و گرمای زمستان و تابستان منتظر رسیدن اتوبوس خط واحد شوند.
وی تصریح می کند: با توجه به جمعیت این منطقه، بهتر است شهرداری برای تردد تاکسی عمومی در این منطقه هم برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافه تاکسی تلفنی بیش از این به اهالی این محل تحمیل نشود.
وی همچنین به محروم بودن اهالی این محله از مسجد اشاره می کند و می گوید: در این نزدیکی مسجد نداریم و کسانی که اهل اقامه نماز جماعت و یا اقامه نماز در مساجد هستند باید به دیگر محله ها بروند از طرفی نبود مسجد در این محله به ویژه در ایام ماه محرم بیشتر محسوس است.
کمبود صنوف ضروری
یکی دیگر از اهالی خیابان نظامی می گوید: تنوع اصناف در این خیابان بسیار کم است و جز نانوایی و سوپر مارکت و چند فروشگاه دیگر مانند تصفیه آب، فروشگاه دیگری نداریم و اهالی مجبور هستند برای تهیه و خرید وسایل مورد نیاز خود به خیابان های دیگر مناطق شهر مراجعه کنند که با توجه به تردد نکردن تاکسی عمومی در این خیابان باید یا پیاده رفت و آمد و یا از آژانس استفاده کنند که استفاده از تاکسی تلفنی هزینه های آن ها را افزایش می دهد.
«قویدل» می افزاید: حداقل اصنافی که ضروری تر هستند و کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم را عرضه می کنند، باید در هر محله ای وجود داشته باشند تا مردم کمتر دچار مشکل شوند اما متأسفانه این‌گونه نیست.
وی بیان می کند: ای کاش متولیان هنگام صدور پروانه های کسب، به نیاز محله ها و فراوانی توزیع اصناف مختلف در خیابان ها و محله های مختلف شهر توجه کنند تا در خیابانی با ازدحام اصناف مواجه نشویم و در محله ای نیز کمبود و نبود اصناف و فروشگاه های مختلف مردم را آزار ندهد.
آرامش داریم
یکی دیگر از ساکنان این محله هم تصریح می کند: آرام و ساکت بودن این محله و همین که دچار معضل ترافیک نیست، خیلی خوب است و حداقل وقتی خسته از کار روزانه به منزل بر می گردیم، صدای بوق خودروهای رانندگان عاصی از ترافیک و مشاغل آلاینده آزارمان نمی دهد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار