کد خبر: ۳۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد، استاندار یزد با اشاره به اقداماتی که در راستای توسعه استان انجام شده است، گفت: آمار گردشگران خارجی یزد تا پایان سال به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

سیدمحمد میرمحمدی  در شورای زکات استان یزد با اشاره به اینکه 97 طرح اقتصاد مقاومتی در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: برش‌های شهرستانی این طرح‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 280 پروژه نیمه تمام برای واگذاری به بخش خصوصی در استان یزد مشخص و معرفی شد، گفت:  62 مورد از این پروژه‌ها تاکنون واگذار شده است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکل تولیدکنندگان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد، بیان کرد: 319 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی در استان به مبلغ 271 میلیارد تومان پرداخت شده که در این زمینه رتبه 12 کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

میرمحمدی ادامه داد: به غیر از واحدهایی که در کارگروه رفع موانع تولید برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند، 481 مورد به واحدهای تولیدی به صورت مستقیم توسط بانک‌ها پرداخت شده که مبلغ این تسهیلات امسال بیش از 419 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه پرداخت‌های بانکی به واحدهای تولیدی در دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش که برای رونق کار پرداخت شد، استان یزد رتبه چهارم کشور را دارد و در زمینه کل پرداخت‌ها، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌ایم.

استاندار یزد بیان کرد: از نظر گردشگری خوشبختانه استان یزد در 9 ماهه نخست امسال پذیرای بیش از 60 هزار گردشگر بوده که با آمار کل سال گذشته یک اندازه است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اقداماتی که در زمینه افزایش حضور گردشگران در استان یزد انجام شده، امسال 100 هزار گردشگر خارجی در یزد حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا هم در استان یزد اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، عنوان کرد: 914 فقره پرونده تشکیل شده که نشان‌دهنده افزایش مبارزه با قاچاق در یزد است.

استاندار یزد بیان کرد: در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اشتغال فارغ‌التحصیلان، اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم و جزو 5 استان برتر کشور هستیم که منطقه ویژه علم و فناوری تصویب شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام این موارد سبب شود که رونق اقتصادی در جامعه ایجاد شود و مردم وضعیت اقتصادی بهتری داشته باشند که بتوانند زکات خود را به صورت کامل پرداخت کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار