پرداخت تسهیلات تکلیفی به 32 واحد تولیدی و صنعتی یزد در سی‌ و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد مصوب شد.
کد خبر: ۳۶۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار یزد در این جلسه با انتقاد از جایگاه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گفت: با توجه به رتبه بالای استان یزد در بخش صنعت و معدن در کشور ، وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مناسب نیست.
سیدعلی عزالدینی با بیان اینکه انتظار بیشتری از سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات است، افزود: رتبه 12 بانک‌های استان یزد در زمینه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید عملکرد خوبی است ولی توقع ما از سیستم بانکی بیش از این بوده وظیفه این کارگروه نیز کمک به افزایش پرداخت هاست.
وی هدف کارگروه رفع موانع تولید را بررسی و حل مشکلات واحدها و شرکت‌های تولیدی در حضور بانک‌های استان اعلام کرد و ادامه داد: بانک ها نیز کمک کنند تا با پرداخت بیشتر جایگاه استان ارتقا یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار یزد همچنین لزوم توجه بیشتر سیستم بانکی به پرداخت سرمایه ثابت را خواستار شد و گفت: امیدواریم گرایش بانک های استان با توجه به اختصاص بخش کمتری از پرداخت ها به سرمایه ثابت ، به این موضوع توجه بیشتری شود.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع تولید استان یزد نیز در این جلسه گفت: پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان از مصوبات کمیته تسهیلات این کارگروه بوده که بر اساس آن این 32 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
محمدرضا علمدار یزد افزود: دو نوع پرداخت تسهیلات بر اساس ثبت نام در سامانه بهین یاب و نیز بر مبنای منابع داخلی بانک ها داریم و این تسهیلات در راستای اجرای طرح رونق تولید در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به متقاضیان پرداخت می‌شود.
در این کارگروه ، نتایج کمیته تسهیلات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه میزان تسهیلات پرداختی و مشکلات بانک‌ها با واحدها بررسی شد.
بررسی مشکلات مالی برخی شرکت‌های تولیدی و نیز بررسی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به واحدهای متقاضی با هدف ایجاد اشتغال و توسعه تولید از دستورات این جلسه بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار