کد خبر: ۳۶۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اقداماتی که آموزش و پرورش در زمینه توسعه ورزش در یزد انجام داده، گفت: امکانات مدارس برای توسعه ورزش در یزد استفاده می‌شود.
احمد شیرزاد  در نشست شورای عالی ورزش یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به بحث تحرک بدنی و ورزش دانش‌آموزان دارد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در زمینه تحرک بدنی دانش‌آموزان به آن توجه شده، بحث فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این موضوع زمانی تداوم پیدا می‌کند که در ذهن دانش‌آموز به یک فرهنگ تبدیل شود و این کار با ایجاد اشتیاق در بین دانش‌آموزان نسبت به ورزش فراهم می‌شود.

شیرزاد بر ضرورت آگاهی دانش‌‌آموزان نسبت به اثرات ورزش و مشکلاتی که در اثر تحرک بدنی پایین ایجاد می‌شود، گفت: از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه توجه به تحرک بدنی دانش‌آموزان، بحث ورزش صبحگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بحث ورزش در سطح یزد، این آمادگی وجود دارد که کانون‌های ورزشی خارج از مدرسه را با همکاری سازمان‌های فرهنگی ورزشی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه امکانات مدارس در ساعات تعطیلی مدارس در اختیار ورزش استان قرار می‌گیرد، گفت: مشکلی که وجود دارد بحث حق‌الزحمه مربیان، نظارت و مدیریت بر روند کار است که اگر فکری برای آن صورت گیرد، می‌توانیم نسبت به ارائه این خدمات قدم برداریم.

محمدحسین صباغ‌زادگان مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد هم در این نشست اظهار داشت: اگر بتوانیم بستر ورزش همگانی را در جامعه پیاده کنیم و آن را جزئی از زندگی مردم قرار دهیم، اثرات بیشتری از این دارد که هفته‌ای دو ساعت آنها را به ورزش بکشانیم.

وی با اشاره به اینکه همین ورزش دو ساعته هم تاثیر دارد ولی باید در بین کارمندان فرهنگ ورزش را ترویج دهیم، گفت: در وزارت نیرو هم برنامه‌هایی از جمله کویرنوردی و کوه نوردی مورد تشویق جدی قرار می‌گیرد که در روزهای تعطیل انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار