کد خبر: ۳۶۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی ورزش بین اقشار مخالف جامعه، گفت: توجه به ورزش بانوان در یزد افزایش یابد.
 رقیه کرمانیان در شورای عالی ورزش استان یزد با اشاره به اینکه مردم یزد کم‌تحرک‌ترین مردم کشور هستند اظهار داشت: در صورتی که نخواهیم مردم یزد را کم‌تحرک‌ترین مردم کشور بدانیم، قطعا از کم‌تحرک‌ترین افراد به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه این آمار از طریق مراجع مختلف اعلام شده، بیان کرد: با توجه به اینکه مردم استان یزد بر اساس گزارش‌های موجود کم تحرک‌ترین مردم کشور هستند لازم است که به بحث ورزش آنها توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش در بین مردم می‌تواند زمینه گسترش بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه را افزایش دهد همانطوری که الان هم شاهد گسترش این بیماری‌ها در یزد هستیم.

کرمانیان بیان کرد: ممکن است برخی از ادارات امکانات لازم در اختیار داشته باشند و بتوانند زمینه استفاده کارمندانشان در مواقع مختلف را فراهم کنند ولی بسیاری از ادارات این امکان را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برای چنین اداراتی که از محدودیت امکانات برخوردارندف حتی در حد هفته‌ای چهار ساعت ورزش هم اثر بسیار خوبی دارد و لازم است که به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان بخش قابل توجهی از کارمندان ادارات را تشکیل می‌دهند، لازم است که به تحرک و ورزش آنها هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

کرمانیان با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی ویژه بانوان در استان یزد کم است، بیان کرد: لازم است در راستای ارتقای شاخص سلامتی بانوان یزد، امکانات ورزشی لازم برای این قشر مهم فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار