نبر علی خوش آینه :
معاون پژوهش ، برنامه ریزی ومنابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از پوشش کامل تمامی کلاسهای درس در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 06 February 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی ، قنبر علی خوش  گفت :با توجه به عواملی از جمله511 نفر بازنشستگی در سال 95 - افزایش دانش آموزان ابتدایی نسبت به سال قبل(2801 نفر)-استقرار پایه دهم و عدم پایه دوم در دوره متوسطه دوم فعالیتهای عمده ای جهت  پوشش کامل دانش آموزان در تمامی نقاط این استان انجام گرفته است

وی ادامه داد:  در استان دارای  2 مدرسه یک نفره ، 37 مدرسه دو و سه نفره ، 41 مدرسه چهار  و پنج  نفره می باشد که تمامی آموزشگاهها و کلاسهای استان دارای معلم بوده و پوشش صددرصدی بصورت موظف وغیر موظف داده شده است.

خوش آینه افزود : در ابتدای سال تحصیلی سقف مجاز برای تشکیل کلاس های دولتی در استان 6909 کلاس تعیین گردیده  بود، با توجه به رشد دانش آموزی به ویژه در دوره ابتدائی نشانه ها حکایت از کاهش 520 کلاس بود که با پیگیری های مکرر وتشکیل جلسات و توجیهات منطقی و ارائه مستندات به مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش سقف نیاز کلاس استان حاصل گردیده و کلاسها متناسب با نیاز مناطق تابعه در سامانه سناد بار گزاری و تمامی شهرستانها و مناطق نسبت به کلاس بندی تمامی دانش آموزان اقدام نمودند .

وی در زمینه نیروی انسانی  گفت: آمارهای موجود نشان دهنده آن است که از سال 1392 تا کنون بالغ بر  1400  نفر از بدنه آموزش  و پرورش استان تحت عناوینی  همچون بازنشستگی، نقل و انتقالات خارج استان، فوت و . . . کاهش یافته است وتلاشهایی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی انجام گرفته است

خوش آینه افزود: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی استان مخصوصاً در دوره ابتدائی که منجر به افزایش 81 کلاس درس گردیده است از آنجا که  کاهش نیروی انسانی و افزایش کلاس درس ارتباط مستقیمی با افزایش ساعت غیر موظف می گردد با میزان ساعت غیر موظف سال  93-92 میزان حق التدریس استان در سال تحصیلی جاری عددی معادل 48.000 ساعت در هفته می گردد.

وی ادامه داد : ولی استان با اعمال سیاستهایی همچون افزایش تراکم دانش آموز در کلاس،  استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی نیروها بصورت موظف،  سازماندهی مناسب نیروی انسانی، استفاده بهینه از تخصص نیروهای مازاد مقاطع، کنترل و نظارت مستمرتشکیل کلاس و صدور ابلاغ ، ادغام کلاسهای کم جمعیت، . . . توانسته است با حق التدریس معادل 14.000 ساعت در هفته کمبود نیروی انسانی در استان را بطور کامل مرتفع نماید.

 معاون پژوهش، برنامه ریزی ومنابع انسانی آموزش و پرورش گفت :به عبارتی دیگر استان با اعمال سیاستهای درست و منطقی بدون تعطیلی حتی یک کلاس درس معادل  34.000 ساعت در هفته صرفه جوئی نموده است که رقم قابل ملاحظه ای می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار