معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی:
همه ادارات و دستگاه های خدمات رسان باید امکانات خود را در مناطق ویژه حاشیه شهرهای استان گسترش دهند تا از بروز آسیب های اجتماعی و مسائل خاص این مناطق جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 08 February 2017
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان این مطلب در نشست هیئت اندیشه ورز استان که با محوریت مسائل و آسیب های مناطق ویژه و سکونتگاه های حاشیه شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان برگزار شد، گفت: تمام ساکنان این مناطق به عنوان شهروندان جمهوری اسلامی باید تکریم شوند و از تمام امکانات و خدمات هم برخوردار باشند.
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی تصریح کرد: در هر یک از شهرهای یادشده باید ابتدا برنامه های منسجم و متمرکز دستگاه های متولی در یکی از مناطق ویژه گسترش یابد تا به تدریج در دیگر مناطق و سکونتگاه های حاشیه ای هم تعمیم یابد.
وی آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهرها را معلول هایی دانست که علت اصلی بروز آن ها به معضل بیکاری و مسائل ملی و حتی بین المللی مرتبط است و افزود: اگر مسائلی مثل جنگ تحمیلی و انواع فشارهای خارجی بر کشور تحمیل نمی شد، شاید امروز وضعیت دیگری بر جامعه حاکم بود و مشکل بیکاری و تبعات آن مثل مهاجرت ها و حاشیه نشینی هم وجود نداشت و خدمات بیشتری با توجه به اولویت ها به مردم ارائه می شد. وی ادامه داد: اکنون نیز باید با بحث علمی و کارشناسی و خروج از فضای احساسی، موضوع ساماندهی این مناطق به شکل جدی دنبال شود و با توجه به دستورات موکد رهبر معظم انقلاب و راهکارهای ارائه شده، همه ما مسئولان بیش از گذشته به این مسائل حساسیت نشان دهیم و برای کاهش آسیب ها بکوشیم.
وی با بیان این که آسیب های اجتماعی در جامعه ما به دلیل طولانی شدن دوره گذار از سنت به مدرنیسم به وجود آمده است، تصریح کرد: به طور حتم با مجموعه تدابیر و اقداماتی که در این زمینه انجام شده یا در دست اجراست و با توجه به تمرکز عمومی روی این مسائل، به زودی این قبیل مشکلات از جامعه رخت بر می بندد.
این گزارش حاکیست، در این جلسه با تأکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار مقرر شد، در هر یک از سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان، برنامه های دستگاه های متولی برای بهبود شرایط و افزایش خدمات رسانی و کاهش معضلات اجتماعی در یکی از مناطق ویژه تمرکز یابد تا به تدریج به دیگر مناطق توسعه داده شود. در شهر بجنورد 26 منطقه، در شیروان 6 منطقه و در اسفراین 5 منطقه ویژه یا سکونتگاه حاشیه ای وجود دارد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار