تماس های مردمی با سامانه ۱۱۱ سفر رئیس جمهوری بی پاسخ نماند؛
سفر خردادماه ۹۴ کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی که در دومین سالروز پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری روی داد، آثار و برکات فراوان برای اهالی این خطه از میهن اسلامی مان به همراه داشت.
کد خبر: ۳۷۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 12 February 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری , افزایش قابل توجه اعتبارات استان و حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، درکنار تصویب ۲۶ مصوبه با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار که ۸۴ درصد آن هم تاکنون پرداخت شده، تنها بخشی از دستاوردهای این سفر برای خراسان شمالی بوده است.
اما بخش دیگری از این دستاوردها که شاید تاکنون کمتر بدان اشاره شده، تسهیلات پرداختی به کسانی است که در این سفر از طرق مختلف با مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تماس گرفتند و از مشکلات خود گفتند؛ کسانی که از بیکاری و دشواری معیشت یا سنگینی هزینه های درمان و تحصیل و تأمین مسکن برای رئیس جمهورشان گفتند و نوشتند و درواقع، چشم امید به تدبیر دولت یازدهم داشتند و درخواست مساعدت دادند. البته بسیاری هم از این فرصت برای ابراز احساسات نسبت به منتخب ملت در انتخابات حماسی 24 خرداد 92 بهره بردند و برخی نیز گلایه و شکایت خود از عملکرد برخی دستگاه ها را منعکس کردند.
مجموع این مطالبات مردمی در سامانه 111 دفتر ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، گردآوری و دسته بندی و هر کدام به نحو مقتضی رسیدگی شد.
اکنون مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی از پاسخگویی به تمام درخواست های دریافت تسهیلات مختلف و جذب صددرصدی منابع اختصاص یافته به درخواست های اشتغال این افراد خبر می دهد.
مهدی کرامتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی استانداری با اشاره به دستاوردهای نوزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید که خراسان شمالی را مقصد خود قرار داده بود، تغییر نگاه و رویکرد دولت یازدهم نسبت به ادوار گذشته در نوع ارتباط گیری با مردم، میزان توجه به مطالبات و درخواست های مردمی، فرایند ثبت درخواست ها و انعکاس این مطالبات به مراکز و نهادهای مرتبط را یادآور می شود و می گوید: در این سفر حدود یکصد هزار تماس با سامانه تلفنی 111 برقرار شد؛ سامانه ای که از 24 ساعت قبل سفر تا 48 ساعت پس از آن در 4 نوبت کاری طی شبانه روز و با حضور حدود هزار کاربر آموزش دیده، تماس های مردمی را پاسخگو بود و تا یک هفته پس از سفر هم مکاتبات دریافتی در سامانه ثبت می شد.
وی تصریح می کند: پس از پالایش درخواست ها و دسته بندی موضوعی، کار ارجاع آن ها به دستگاه های مرتبط به منظور ارائه خدمت یا دریافت مشاوره های لازم آغاز شد که در این راستا، صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات اشتغالزا و پرداخت وام ضروری قرض الحسنه به متقاضیان تعیین شد.
وی یادآور می شود: شمار درخواست های ارجاع شده به صندوق کارآفرینی امید 10 هزار و 481 فقره بود؛ ضمن این که متقاضیان و درخواست کنندگان اشتغال در بخش دولتی مشاوره های لازم را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کردند و کارجویان متقاضی اشتغال در بخش خصوصی هم به مراکز کاریابی مجاز زیرنظر این اداره کل معرفی شدند.
وی با افزودن این که درخواست های مشمولان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، به نهادهای مزبور ارجاع داده شد، از اختصاص یکصد میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید برای کمک به برطرف شدن نیازهای دیگر متقاضیان خبر می دهد و می گوید: برای این منظور 80 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا اعم از خوداشتغالی، پشتیبان و مشاغل خانگی و 20 میلیارد ریال هم به عنوان وام ضروری کمک به درمان بیماری های خاص، تحصیل و ودیعه مسکن درنظر گرفته شد.
وی با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان به ویژه طرح تحول سلامت خاطرنشان می کند: به دلیل خدمات مناسب این بخش و اجرای طرح تحول سلامت و کاهش قابل توجه هزینه های درمان بیمارستانی، بسیاری از نیازهای مردم در این حوزه برطرف شده است و شاهد بودیم که در سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان شمالی، حجم اندکی از درخواست های مردمی به این حوزه مربوط می شد؛ ولی با این حال تلاش شد تسهیلات درنظر گرفته شده به عنوان وام ضروری اعم از تحصیل، درمان و تأمین ودیعه مسکن، بیشتر به حوزه درمان و مواردی که پوشش کامل خدمات دیده نمی شود، مثل بیماری های خاص و سرطانی، درمان ناباروری و نظایر آن سوق داده شود.
به گفته کرامتی، در حوزه اشتغال 81 میلیارد ریال یعنی بیش از صد در صد رقم ابلاغ شده تسهیلات، به متقاضیان پرداخت شده و 7 میلیارد ریال علاوه بر اعتبار تخصیصی قبلی هم از منابع داخلی این صندوق تأمین شده و هم اکنون در مرحله تکمیل پرونده و اخذ ضمانت است تا به زودی پرداخت شود.
وی ادامه می دهد: با توجه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت در کشور و پوشش حداکثری این طرح در جریان سفر کاروان تدبیر و امید نیز بیشتر موارد خاص مانند تامین کمک هزینه درمان ناباروری در حوزه بهداشت و درمان مورد تقاضا بود که سهم عمده تسهیلات ضروری به این مهم و بیماران خاصی که هزینه دارو و درمان زیادی داشتند اختصاص یافت که تاکنون 12 میلیارد ریال از 20 میلیارد ریال پرداخت شده و بقیه هم در حال تکمیل مستندات پرونده و در نوبت پرداخت هستند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی در ادامه این گفت و گو، توضیحاتی هم درباره عملکرد این دفتر درخصوص گزارش شکایات و سایر موارد منعکس شده در سامانه 111 هم زمان با سفر استانی کاروان تدبیر و امید به این استان ارائه می کند که البته گزارش مبسوط آن مجال و فرصت دیگری می طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار