محمد تقی ایرانی تاکید کرد:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: انتخابات پیش رو با توجه به شرایط حساس کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 13 February 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری، محمد تقی ایرانی در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: انتخابات پیش رو دارای حساسیت های بین المللی و داخلی است و ما باید از تمام توان خود برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند بهره مند شویم.
ایرانی افزود: برقراری امنیت انتخابات از مهمترین وظایف ما است و ستاد امنیت انتخابات استان در کنار شورای تامین وظیفه حفظ امنیت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عهده دارد.
وی تاکید کرد: ما از فعالیت های اجتماعی و سیاسی در چارچوب قانون حمایت می کنیم اما با هر گونه تنش و خلال در نظم عمومی هم برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: مخالفان دولت سعی دارند با سیاه نمایی و مطرح نمودن مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی دولت را ضعیف جلوه دهند.
ایرانی ادامه داد: ما تلاش داریم مردم نظام را از خود بدانند و جلب اعتماد مردمی مهمترین سرمایه اجتماعی است، امید و نشاط در جامعه را همه باید تشویق کنیم و مراقب باشیم با اخبار غلط در مردم تشویش ایجاد نکنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: منویات رهبری باید فصل الخطاب انتخابات پیش رو باشد و ایجاد فضای با نشاط سیاسی جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات در دستور کار دولت و وزارت کشور است.
محمد تقی ایرانی افزود: مردم حق دارند از عملکرد دولت منتخب خود مطلع شوند.
ایرانی تاکید کرد: آگاهی مردم از خدمات دولت و همچنین تبیین دیدگاه های دولت باید در اولویت برنامه های مدیران و مسئولین استان باشد.
وی تصریح کرد: خدمات ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید بیانگر این است که دیدگاههای دولت فقط شعار نبوده و آثار مهار تورم و طرح سلامت بویژه برجام و فضای باز دیپلماسی و سرمایه گذاری همچنین امنیت کشور از ثمرات دولت تدبیر و امید است.
ایرانی مطرح کرد: انتخابات و رای مردم حق الناس است و باید به درستی از آن صیانت شود و ناظران و مجریان انتخابات باید قانون مداری را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اذعان داشت: قانون مداری و تعامل از ارکان اساسی برگزاری انتخابات سالم است و باید با رعایت وظایف قانونی که به عهده برگزار کنندگان انتخابات است هر کسی در جای خود به وظایفش عمل کند.
ایرانی همچنین ارتباط سه جانبه میان ستاد انتخابات کشور، ستاد انتخابات استانداری و فرمانداری شهرستان های استان را در روند برگزاری انتخابات الزامی دانست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: همکاری با نیروهای خدمات رسان و امدادی به منظور رفع خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیر مترقبه در روند برگزاری انتخابات افزایش یابد.
محمد تقی ایرانی ادامه داد: نظارت بر کمیته های ستاد انتخابات استان و شهرستان، تامین تمهیدات لازم در شعب پر ازدحام، به کارگیری نیروهای انسانی متعهد و همچنین کاهش فعالیت ها و اقداماتی که موجب نارضایتی عمومی می شود از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات پیگیری شود.
ایرانی مطرح کرد: آسیب شناسی انتخابات سال ۹۴ و احصاء و ارائه آن به ستاد انتخابات استان موجب برگزاری انتخاباتی  سالم تر خواهد شد.
وی گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری مردم وظیفه همگانی است، ولی مسئولیت مشارکت مردمی متوجه ما است و افرادی که تریبون مردمی در اختیار دارند با تبیین انتخابات و اثر رای مردم در تعیین سرنوشت کشور باید کمک کنند. .
ایرانی اشاره داشت: مسائل اقتصادی از مباحث مهم کشوری است و بحث بنگاههای اقتصادی و ایجاد و توسعه بنگاههای تولیدی و خدماتی باید به درستی مدیریت گردد و فرمانداران نباید از وظایف خود غافل شوند و تلاش کنیم تا بخش خصوصی حمایت شود تا ترغیب به فعالیت نماید.
وی افزود: نارضایتی ها و مشکلاتی که از سوی مردم مطرح می شود باید سریعا از سوی مسولان ذی ربط پیگیری شود. همواره ارباب رجوع تکریم شود و ادارات نظارت شوند و پاسخگوی مردم باشند و این وظیفه همیشگی ماست و با انتخابات تعطیل نخواهد شد.
ایرانی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز اذعان داشت: بازرسی ها و نظارت ها بر اصناف جهت مقابله با گرانفروشی افزایش یابد.
وی مطرح کرد: ستاد تنظیم بازار از سوی فرمانداران تشکیل شود و جلسات مربوط به آن با جدیت پیگیری شود، اجازه ندهیم عده ای سود جو در بازار جولان بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار