کد خبر: ۳۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 15 February 2017
اینجا هم مانند بسیاری از خیابان ها و محله های بجنورد، شلوغ است و پر رفت و آمد؛ صدای بوق خودروها، صدای جوشکاری ها، موتورسیکلت ها، صدای تمرین ورزشکاران حاضر در زورخانه مجتمع ورزشی شهید علیدخت و سر و صدای عابران و اهالی، صداهای مزاحمی است که ساکنان خیابان آزادی بجنورد را آزار می دهد؛ خیابانی که بین شهروندان به نام خیابان «حنایی» معروف است.اما آلودگی صوتی تنها مشکل اهالی این خیابان نیست و آلودگی بصری ناشی از پهن بودن بساط سمساری ها در خیابان، آسفالت نامناسب، کج و معوج و کنده کاری های خیابان و وضعیت نامناسب پیاده روها، جوی های بسته و پر آب و کوچه های ناهموار به زشت تر شدن این محله کمک کرده است.روز یکشنبه است و به همراه عکاس روزنامه به این محله می رویم .
صداهای آزاردهنده
یکی از اهالی ساکن در این محله می گوید: صدای تمرین در مجتمع ورزشی شهید علیدخت خیلی آزار دهنده است و به ویژه در ایام تابستان که در و پنجره های منازل و پنجره محل تمرین باز است، این صداها اهالی را واقعا آزار می دهد.
«شاهپسندی»  البته به صداهای ناشی از مشاغل آلاینده واقع در خیابان هم اشاره می کند و اظهار می دارد: متأسفانه برخی  از صاحبان این مشاغل خیلی به ساعت و زمان استراحت اهالی توجه نمی کنند و گاهی در ساعات استراحت به قدری صدای ناشی از این کارها زیاد است که آرامش را از خانواده ها می گیرد.
 تقاطع چند شاخه
یکی دیگر از اهالی به ورودی خیابان آزادی از سمت مجتمع ورزشی شهید علیدخت اشاره می کند و در حالی که آن را با انگشت اشاره نشان می دهد، تصریح می کند: ببینید شکل هندسی تقاطع اینجا بسیار نامناسب است و خودروها نمی توانند در مسیر راست تردد کنند و این تقاطع به شکل خیلی نامناسبی ایجاد شده است که باید اصلاح شود.
وی به چند شاخه بودن این تقاطع اشاره و بیان می کند: این چند شاخه بودن موجب شده است تا امنیت آن کاهش یابد و حوادثی هم برای عابران و خودروهای عبوری رخ دهد.
سرعت گیر دردسر ساز
غیر استاندارد بودن یکی از سرعت گیرهای نصب شده در این خیابان، موضوعی است که یک ورزشکار به آن اشاره می کند و می گوید: در این خیابان 2 سرعت گیر نصب شده است که یکی کاملا منطقی و البته استاندارد است اما دیگری همرنگ آسفالت است و همیشه بخشی از آن کنده شده است و با توجه به نامناسب بودن شیب آن، رانندگان معمولاً سرعت گیر را دور می زنند و از قسمتی که کنده شده است، عبور می کنند.
وی همچنین به بالا بودن حجم تردد در این خیابان با توجه به وجود مجتمع ورزشی شهید علیدخت، یک مدرسه و چند اداره و ده ها فروشگاه اشاره می کند و می افزاید: با توجه به این حجم تردد، انتظار می رود متولیان شهری برای زیباسازی آن اقدام کنند اما این در حالی است که نه تنها به زیباسازی آن اهمیتی داده نشده است، بلکه حتی تابلوی سردر مجتمع ورزشی شهید علیدخت هم بسیار کهنه و قدیمی و رنگ و رو رفته است و حتی با وجود این که سال هاست اداره کل تربیت بدنی به اداره کل ورزش و جوانان تغییر نام یافته است، این موضوع در تابلوی سردر این مجتمع ورزشی به عنوان بزرگترین مجتمع ورزشی بجنورد، اصلاح نشده است.
قفل ترافیک
یکی از کسبه خیابان آزادی هم می گوید: این خیابان در برخی ساعات شبانه روز، به ویژه هنگام آغاز و تعطیلی مدرسه و یا هنگام تمرینات و رفت و آمد ورزشکاران بسیار پر تردد است و خانواده هایی که به دنبال فرزندان شان می آیند و یا سرویس های دانش آموزان، دوبله و سوبله پارک می کنند و گاهی ترافیک در این خیابان قفل می شود و صدای بوق خودروها در اعتراض به ترافیک، بسیار آزار دهنده می شود.
وی به نازیبایی محل هم اشاره و بیان می کند: سد معبر برخی کسبه، پهن بودن بساط سمساری ها در وسط خیابان، منازل عقب نشینی نشده و ساختمان های کهنه و قدیمی و البته شکل قدیمی برخی مغازه های  واقع در این خیابان، چهره ای نازیبا به خیابان پر تردد حنایی داده است.
یکی دیگر از اهالی، بسته بودن جوی های آب و تجمع آب در آن ها را مورد توجه قرار می دهد و اظهارمی دارد: اصلا نمی دانیم چرا این جوی ها بسته شده است و این تجمع آب موجب جمع شدن حشرات موذی و بوی بد در تابستان ها می شود.
وی به زمین رها شده ای که در این خیابان واقع است هم اشاره می کند و می افزاید: هرچند دور این زمین را حصار کشیده اند و در آن زباله ریخته نمی شود و یا آزاری برای اهالی ندارد اما وجود آن بر نازیبایی چهره این خیابان که به اندازه کافی نازیبا هست، افزوده است.
دیوارهای فرسوده
یکی دیگر از ساکنان خیابان حنایی اظهارمی دارد: این خیابان از ابتدا اصلا برای این حجم  از رفت و آمد طراحی نشده بود و بعد از بازگشایی و ساخته شدن مدرسه و وجود چند اداره در آن  شلوغ تر و پرترافیک تر شد و از طرفی وجود مجتمع ورزشی و رفت و آمد ورزشکاران بسیار در این خیابان و وجود استخر در آن، باعث شده است تا بیش از ظرفیت خیابان در آن رفت و آمد شود و از طرفی با توجه به این که دستگاه های واقع در این خیابان پارکینگ هم ندارند، حجم پارک خودروها  در  آن زیاد است.
وی به فرسوده و قدیمی بودن دیوارها و منازل و نیز ناهموار و شیب دار بودن برخی از کوچه های خیابان حنایی اشاره و بیان می کند: شیب نامناسب برخی کوچه ها مانند کوچه آزادی 5 بسیار خطرناک است و اگر راننده خودرویی که با این شیب آشنا نیست، به سرعت در حال عبور از آن باشد، خطر برخورد آن با خودروی مقابل وجود دارد.وی می گوید: هنوز این خیابان به طور کامل بازگشایی و برخی از منازل و مغازه های واقع در آن عقب نشینی نشده و این موضوع باعث بر هم خوردن نظم کوچه شده است.
وی معتقد است: نظافت این خیابان هم به شکل منظم انجام نمی شود و در اطراف این خیابان زباله هایی به شکل پراکنده به چشم می خورد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار