استاندار در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای سمن های خراسان شمالی تأکید کرد؛
نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی که عصر سه شنبه با حضور مقام عالی دولت در استان گشایش یافت، جلوه ای از همراهی مردم و دولت و تعامل نزدیک و صمیمانه تشکل های مردمی با کارگزاران دولت را به نمایش گذاشت؛ تعاملی که البته به تعبیر استاندار خراسان شمالی، در عین حال توأم با حفظ استقلال این تشکل هاست.
کد خبر: ۳۷۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 15 February 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، نمایشگاه "اقتصاد مقاومتی، اقوام و سمن ها" با حضور استاندار و شماری از مدیران اجرایی استان در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد گشایش یافت. این نمایشگاه که به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری، نخستین مورد در نوع خود به شمار می آید، در 43 غرفه دایر و به مکانی برای نمایش توانمندی و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد تبدیل شده است.
استاندار که حدود یک ماه پیش در همایش سمن های استان حضور یافته و بر تقویت بعد حمایتی از این تشکل ها تأکید کرده بود، این بار هم در سخنانی کوتاه، نقش و اهمیت وجودی سازمان های مردم نهاد در حوزه های گوناگون اجتماع را یادآور شد و گفت: سمن ها می توانند بیشترین نقش را در توسعه همه جانبه استان ایفا کنند و به تعبییر مقام معظم رهبری، برای غلبه بر مشکلات جامعه نیازمند سازمان های مردم نهاد هستیم و به تعبیر دکتر روحانی رئیس جمهوری، این تشکل ها باید کمک حال و یاور دولت باشند.
محمدرضا صالحی با بیان این که برای چهارمین یا پنجمین بار در جمع اعضای سازمان های مردم نهاد استان حضور یافته است، تصریح کرد: به اعتقاد ما هر چه هم که مدیران دستگاه های اجرایی برای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد تلاش کنند، باز هم کم است.
وی خواستار آن شد تا هدف گذاری در حوزه سازمان های مردم نهاد استان برای سال آتی، ارتقای توان و کیفیت کار این تشکل ها باشد و افزود: اگر چه افزایش تعداد این تشکل ها نقطه مثبتی است، اما مهم تر از آن، افزایش توانمندی آن هاست. وی هم چنین با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای تقویت حوزه پژوهش در استان از سال آینده گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند با ورود و مشارکت در این عرصه، هم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنند و هم به ارتقای وضعیت پژوهش در استان یاری برسانند.
صالحی که از سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه رابط مردم و دولت یاد کرد، بر تقویت توانمندی تشکل های مردمی استان در عین حفظ استقلال آن ها تأکید کرد.
استاندار در ادامه این برنامه از یکایک غرفه های نمایشگاه دیدن و با مسئولان تشکل ها گفت و گو کرد؛ در دفتر یادبود بعضی سمن ها متنی به یادگار نوشت؛ از غذاهای سنتی عرضه شده در برخی غرفه ها چشید؛ با نوجوانان و جوانان ورزشکار و ورزش دوست در بعضی غرفه ها دقایقی همراه شد و حتی در غرفه انجمن نجوم، لحظاتی به تماشای شگفتی های سحابی های سماوی پرداخت تا به عنوان نماینده عالی دولت در استان، بر نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد نزد دولتمردان یازدهم به ویژه سکاندار دولت تدبیر و امید و اهتمام جدی آن بر تقویت رابطه با تشکل ها و بهره گیری از این ظرفیت و فرصت عظیم برای کاهش آسیب های اجتماعی و گام نهادن در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه تأکید کرده باشد.
گزارش روابط عمومی استانداری حاکیست، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این آیین ویژه با اشاره به تأکید دولت بر افزایش امید و نشاط اجتماعی، نگاه حمایتی دولت یازدهم به خصوص رئیس جمهوری را در قبال تشکل های مردمی یادآور شد و ضمن تجلیل از حماسه ملت در 22 بهمن امسال، ابراز امیدواری کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت سال آینده هم مردم با حضور آگاهانه و شجاعانه خود پای صندوق های رأی، تصمیمی در راستای پیشبرد اهداف ملت و آرمان های انقلاب اسلامی خواهند داشت.
فریبا باقری باغان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری هم فعالیت 133 سازمان مردم نهاد در استان را یادآور شد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه این بوده است که تشکل های مردمی ما به عنوان بازوان اجرایی دولت، مشق مشارکت کنند و با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.
این نمایشگاه تا بیست و هشتم ماه جاری برای بازدید عموم مردم دایر است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار