در چهلمین روز ارتحال یار دیرین امام و انقلاب، مجلس بزرگداشتی با حضور استاندار خراسان شمالی و شمار دیگری از دوستداران نظام و مریدان راه و منش اعتدال برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 17 February 2017
مجلس یادبودی در فقدان مردی که به تعبیر دکتر روحانی رئیس جمهوری، اصولگرا بود، چون در سراسر زندگی اش اصولی ثابت داشت و اصلاح طلب بود، چون هیچگاه از تلاش برای اصلاح گری در جامعه دست برنداشت؛ کسی که هم اعتدالگرا بود و هم عملگرا؛ مردم گرا بود و توسعه گرا نیز هم؛ مجلسی بود 'در رثای مردی برای فرداها'.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، روضه امروز مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بجنورد، با روضه حضرت فاطمه زهرا(س) هم زمان شد؛ درست مثل شب ارتحالش که با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) یکی شد؛ این تقارن های تاریخی برای فقیه مجاهدی که بیش از 50 جلد کتاب تفسیر و لغت قرآنی نگاشته و روزگاری نه چندان دور هم دربار سعودی به ناگزیر، درهای فدک و بقیع را به رویش گشود، حتما بی حکمت نبوده است؛ او که در نخستین سال های آغاز مبارزات ملت بزرگ ایران علیه استبداد و استعمار نو، سرگذشت امیرکبیر را به روی کاغذ آورد، در شب قتل امیر هم به دیدار معبود شتافت. امروز هم 'اربعین آیت الله' فرصتی شد تا زندگی و زمانه این سیاستمدار صبور و فکور در اذهان عمومی دوباره ورق بخورد.
واعظ مجلس امروز استانداری خراسان شمالی به ابعاد شخصیتی مغفول این بزرگمرد اشاراتی داشت؛ حجت الاسلام باقرپور از کوشش های فقهی و علمی آیت الله گفت و ده ها جلد کتاب قرآنی او؛ از صبر و استقامتش در برابر تهمت ها گفت و تعابیر کم نظیر رهبری معظم در سوگش را یادآور شد؛ از تشییع میلیونی پیکرش گفت و مجاهدت 60 ساله اش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد که البته از نگاه مردم نیز پنهان نماند؛ از نمازجمعه های پربارش در اوج جنگ تحمیلی گفت و شکست دسیسه کسانی که بارها تلاش کردند بین آیت الله و رهبر انقلاب، این دو رفیق دیرین و همسنگر قدیمی، جدایی اندازند؛ کسی که به گفته واعظ مجلس، از جان و مال و آبرو و بلکه از همه چیزش برای حفظ انقلاب بردبارانه گذشت، اما اجازه نداد خللی در این میراث گرانسنگ امام(ره) و شهدا وارد آید.
خطیب مراسم امروز از نام آوری مردی سخن گفت که هم انقلابی بود و هم دلسوز مردم؛ تکیه گاه فکری مردم و شخصیت ها بود و دغدغه عظمت اسلام و ایران را داشت؛ آیت اللهی که باز به تعبیر رئیس جمهوری، 'چراغ امید' بود و اینک روش و منش اعتدالی اش، فراروی نسل کنونی و نسل های آتی قرار دارد.
و امروز یک ملت بزرگ، در تسلای خاطر خانواده این مجاهد نستوه و سیاستمدار ملی، نجوا کردند: 'یک عمر بود هجر تو، یک اربعین نبود'.
'سلام بر او باد، در روزی که زاده شد و روزی که درگذشت و روزی که دوباره برانگیخته خواهد شد'./
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار