مسؤول هیأت انجمن‎های ورزشی بروجرد گفت: برای نخستین بار دوره‎های آموزشی پرواز با پاراگلایدر در این شهرستان برگزار می‎شود.
کد خبر: ۳۸۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 21 February 2017
رضا دیناروند امروز در بروجرد اظهار کرد: این دوره‎ها در سطوح مقدماتی، مستقل، متوسطه و پیشرفته برای بانوان و آقایان رده سنی بالای 16 سال برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره‎ها که برای نخستین بار به صورت رسمی در شهرستان بروجرد برگزار می‎شود، از مربیان رسمی فدراسیون و انجمن ورزش‎های هوایی کشور بهره گرفته شده است.

مسؤول هیأت انجمن‎های ورزشی بروجرد خاطر نشان کرد: در پایان هر دوره گواهینامه و مجوز پرواز از سوی انجمن ورزش‎های هوایی به ورزشکاران ارائه می‎شود.

دیناروند با اشاره به اینکه علاقه‌مندان با شرکت در این دوره‎های آموزشی اوج هیجان را تجربه می‎کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه این رشته متفاوت‎تر از دیگر رشته‎های ورزشی است، ذهنیت و برداشت متقاضی باید مشخص شود.
وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر توجه به سوابق بیماری، برآورد شخصی از هزینه‎ها، انگیزه فرد و دیگر معیارها پیش از حضور در دوره‎های آموزشی پرواز با پاراگلایدر بررسی می‎شود.

مسؤول هیأت انجمن‎های ورزشی بروجرد با اشاره به توسعه ورزش‎های پروازی در بروجرد تأکید کرد: سه سایت پروازی در این شهرستان برای انجام تمرینات در نظر گرفته شده بود که در جلسه‎ای با حضور نمایندگان ادارات در فرمانداری بروجرد یکی از این سایت‎ها در منطقه بالادست روستای فیال که تپه‎ای مرتفع است، برای تمرینات مورد تأیید قرار گرفت.

دیناروند با اشاره به هزینه بالای انجام ورزش‎های پروازی خاطرنشان کرد: هر ورزشکار برای خرید تجهیزات باید به طور متوسط 100 تا 150میلیون ریال و برای فراگیری دوره‎ها نیز نرخی متغیر بین 19 تا 22 میلیون ریال پرداخت کند که بر اساس آخرین تعرفه فدراسیون انجمن‎های ورزشی و کمیته ورزش‎های هوایی این مبلغ 15 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه 18 رشته ورزشی تحت پوشش انجمن‎های ورزشی هستند، عنوان کرد: اغلب این رشته‎ها پر هزینه هستند، البته تعداد کمی از رشته‎های کم هزینه‎تر در شهرستان بروجرد فعال هستند.گفتنی است، بیش از 40 هیأت ورزشی در شهرستان بروجرد فعال است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار