در لحظه‌شماری روزهای پایانی سال جاری
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین به مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای این بخش پرداخت و اهم فعالیت‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۸۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدصادق بابایی اظهار داشت: دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قزوین به عنوان یکی از شاخه‌های اجرائی درمان غیرمستقیم این سازمان، از طریق خرید خدمات درمانی این امکان را برای بیمه شدگان فراهم می‌سازد تا آن‌ها در سطحی گسترده و فراگیر بتوانند از خدمات بخش درمان به طور کامل و مؤثر بهره‌مند شوند.

وی به تعداد نسخ سرپایی و صورتحساب‌های رسیدگی و پرداخت شده در سال گذشته پرداخت و افزود: تعداد نسخ سرپایی رسیدگی شده، پنج میلیون و 427 هزار نسخه و تعداد صورت حساب‌های بستری رسیدگی شده برابر 71 هزار صورت حساب است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به دستاوردهای این بخش عنوان کرد: کسب رتبه یک در ارائه خدمات بانک خون و هموویژولانس در بین بیمارستان‌های این استان در سال گذشته، خرید یک دستگاه ماشین مخصوص حمل کودکان در بیمارستان‌های تاکستان برای کاهش استرس کودکانی که به واحدهای پاراکیلینیکی و اتاق عمل منتقل می‌شوند در سال 94 و انتخاب غرفه بیمارستان تاکستان به عنوان چهار غرفه برتر در نمایشگاه سلامت در بین 90 غرفه شرکت‌کننده در این نمایشگاه از نمونه این دستاوردها است.

بابایی یادآور شد: خرید تجهیزات پزشکی ماندگار با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال درسال 93، فرهنگ‌سازی و پیاده‌سازی سامانه آموزش کارکنان، برگزاری آزمون توانمندی کارکنان به صورت الکترونیکی در 45 گروه شغلی، کسب رتبه نخست دفتر پرستاری بیمارستان رازی برای ششمین سال متوالی در بین دفاتر پرستاری بیمارستان‌های مجموع کشور در ارزیابی سال گذشته، استاندارد و بهسازی فضای آزمایشگاه درمانگاه بویین‌زهرا در سال گذشته از سایر دستاوردهای مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: از سایر دستاوردهای این حوزه می‌توان به فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی نبی‌اکرم(ص) آبیک به شبانه‌روزی در سال جاری اشاره کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: اختصاص درجه نخست به بیمارستان رازی با 221 تخت و بیمارستان تاکستان با 104 تخت، پلی‌کلینیک تخصصی قدس تاکستان، درمانگاه تخصصی شهید بهشتی قزوین، درمانگاه تخصصی سطح دو شهر صنعتی البرز، درمانگاه تخصصی قائم زیباشهر، درمانگاه عمومی سطح یک آبیک، درمانگاه عمومی سطح یک الوند، درمانگاه عمومی سطح یک شهرستان بویین‌زهرا را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی این استان برشمرد.

بابایی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیش از نیم قرن فعالیت بعد از تصویب قانون الزام نقش برجسته ای در حوزه سلامت کشور ایفا کرده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی بوده که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری  و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی یادآور شد: جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین، شامل 12 میلیون نفر بیمه شده و بیش از دو میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 37 میلیون نفر می‌رسد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: مدیریت درمان این استان با دارا بودن دو بیمارستان رازی و تاکستان و یک پلی‌کلینیک تخصصی (تاکستان) و هفت مرکز درمانگاهی در سطح استان و با داشتن به صورت تقریبی یک هزار و 300 نیروی مستقیم به ارائه خدمات می‌پردازد.

بابایی مطرح کرد: تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی در سطح استان قزوین شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، مؤسسات پاراکلینیکی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، تعداد 784 مرکز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار