حسین فرخنده :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: هنرتعزیه خوانی یکی از آئین های بسیار مهم مردمی است که از دیرباز مورد توجه خاص مردم در ایام سوگواری ها به ویژه درایام محرم بوده است.
کد خبر: ۳۸۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 05 March 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده ظهارداشت: زمانی که هیچ رسانه ای وجود نداشته این هنر یکی ازرسانه های بسیارمهم درانتقال مفاهیم عاشورایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به دنبال حفظ جایگاه مردمی تعزیه خوانی است، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه تنها سرمایه شان برای اجرای تعزیه عشق به امام حسین (ع) و ارزش های والای دینی است ما وظیفه داریم این هنر را حفظ و تقویت کنیم.

فرخنده ادامه داد: ما به دنبال برگزاری رقابتی سوگواره های تعزیه نیستیم بلکه هدفمان مردمی بودن این هنر است و در همین راستا از تشکیل انجمن های مردمی در شهرستان ها حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از راه انداری این انجمن ها آموزش تعزیه خوانان با حضور کارشناسان این حوزه و افزایش سطح آگاهی آنها و حذف خرافات از این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان این حوزه یکی دیگر ارراههای حفظ این هنراست ، بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان این عرصه که انتقال دهنده این هنر گرانبها به نسل امروز هستند باید موردتوجه قرارگیرد.

وی یادآورشد: آئین های دینی و ارزشی مایه تحکیم وحدت و همبستگی جامعه است درهمین راستا می توانیم درمواجهه با هجمه های شدید فرهنگی غرب به این داشته ها متمسک شویم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما درحوزه فرهنگ حفظ هویت فرهنگی است، گفت : با توجه به هجمه فرهنگی غرب توجه به میراث فرهنگی و ایرانی نیازمند مراقبت ویژه است زیرا پرداختن به این میراث موجب تقویت هویت دینی و اسلامی می شود.

وی افزود: در بسیاری از نقاط استان هنرتعزیه خوانی وجود دارد که باید دراین نقاط برجسته سازی و این هنر تقویت شود.

گفتنی است؛ همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه استان امروز ١٤ اسفنده ماه در مجتمع فرهنگی وهنری غدیر شیروان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار