رونمایی از المان های نوروزی بستری است که می تواند ظرفیت ها و استعدادهای شهر را به مسافرانی که به تازگی میهمان شهر شده اند، معرفی کند.
کد خبر: ۳۹۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 14 March 2017
رونمایی از المان های نوروزی بستری است که می تواند ظرفیت ها و استعدادهای شهر را به مسافرانی که به تازگی میهمان شهر شده اند، معرفی کند.اسفراین با نام «دارالقرآن» شناخته و از آن به عنوان مهد کشتی باچوخه یاد می شود. در نگاهی دیگر  دارای بسیاری  از بناها، محوطه ها، قلعه ها و تپه های تاریخی است و باید المان هایی که برای استقبال از بهار تهیه و نصب می شوند کاربرد معرفی ظرفیت های این شهرستان را داشته باشند و ظرفیت های بومی منطقه را به مسافران بشناسانند.
یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به این که 2 سال است شهرداری اسفراین اقدام به رونمایی از المان های نوروزی در سطح شهر می کند، می گوید: متاسفانه این المان ها کاربرد مقطعی دارد و ماندگار و پایدار نیست.«محمدی» با اشاره به این که شهرداری اسفراین باید در انتخاب طرح المان های نوروزی ظرفیت های بومی، سنتی و محلی را مورد توجه قرار دهد، می افزاید: متاسفانه جز المان «قرآن و گلدان» در ورودی شهر از سمت بجنورد در میدان پهلوان کشوری و «زن کرمانج» در تقاطع بولوار کشاورز با بولوار امام رضا (ع) از المان ماندگار و پایدار دیگری که بتواند شهر را به دیگران معرفی کند و بشناساند، رونمایی نشده است.وی اظهار می دارد: باید شهرداری اسفراین کارکردهای بومی، سنتی، محلی، ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات این شهرستان را با تکیه بر تقویت اقتصاد بومی و مقاومتی مورد توجه قرار دهد.دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به این که شهرداری به صورت مقطعی از المان های نوروزی رونمایی می کند، می گوید: انتظار می رود بیش از پیش به ظرفیت های بومی در انتخاب طرح ها توجه شود.«حسینی» با اشاره به این که اسفراین قابلیت های نهفته ای دارد که کماکان با وجود تلاش های بسیار در سطوح استانی و ملی ناشناخته مانده است، می افزاید: یکی از ظرفیت های ویژه برای شناسایی و شکوفایی این استعدادها همین المان های نوروزی است.یکی دیگر از شهروندان اسفراینی با اشاره به این که بسیاری ازمردم  اسفراین را با بلقیس، کشتی باچوخه، روئین و  با نام دارالقرآن می شناسند می گوید: شهر  باید برای معرفی ظرفیت های این  منطقه بیش از پیش آماده شود.«خدادادی» با اشاره به این که بیش از پیش باید ورودی های شهر از مسیرهای گوناگون بازگوکننده ظرفیت های شهرستان باشد، می افزاید: اگر ورودی های شهر با رونمایی از المان های نوروزی یا هر ابزار دیگری به معرفی ظرفیت های شهر بپردازند، مسافرانی که قصد گذر از شهرستان را دارند برای ماندگاری هر چند کوتاه در این شهرستان مصمم خواهند شد و یکی از ظرفیت های گردشگری شهرستان را برای حضور بر می گزینند.وی تصریح می کند: باید سایر دستگاه ها، طراحان شهری و صاحبان ایده هم به یاری شهرداری بیایند تا با همفکری، همدلی، همراهی و همزبانی شاهد توسعه همه جانبه شهرستان باشیم.
در همین ارتباط شهردار اسفراین با اشاره به این که معرفی ظرفیت های شهرستان با تاکید بر بعد بومی، سنتی و محلی مورد توجه شهرداری در انتخاب المان های نوروزی بوده است، می گوید: با هدف مدیریت هزینه های شهری، امسال مدیریت شهری اسفراین بیش از پیش در پی انتخاب طرح های ماندگار و پایدار در المان های نوروزی است.«مسلم نوری» با تاکید بر این که امسال 17 المان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است، می افزاید: بازنگری تلفیقی در المان های نوروزی سال 95 و رونمایی از 7 المان جدید در آستانه نوروز 96 از سوی شهرداری اسفراین از جمله برنامه هاست  که در بیشتر این المان ها توجه به رویکردهای بومی، محلی و سنتی مورد توجه بوده است.
وی با اشاره به این که نوروز 96 طراحی، جانمایی و رونمایی از المان های دائمی، ماندگار و پایدار مورد توجه شهرداری اسفراین بوده است، اظهار می دارد: المان های بومی و سنتی و محلی باید بر اساس کاربردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر با تکیه بر ماندگاری و پایداری مناسب در دستور کار قرار گیرد.وی تاکید می کند: در نقاشی های دیواری نیز ظرفیت های شهرستان همچون کشتی باچوخه و شهر تاریخی بلقیس معرفی خواهند شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار