محمود دلپسند :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در سال جاری از سوی بانک ها و صندوق های کارآفرینی استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۹۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 16 March 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری، محمود دلپسند در دهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات از محل بند ۲ و ۴ سفر مقام معظم رهبری به استان و وجوه اداره شده از سوی بانک های استان است.
دلپسند افزود: وضعیت ارائه تسهیلات نسبت به امکانات و ظرفیت های موجود استان مطلوب است.
وی ادامه داد: در حوزه کار و اشتغال نیازهای جامعه بیشتر از مقدار تسهیلات ارائه شده است و بنابراین پیگیری ها در این زمینه باید افزایش یابد.
وی بیان داشت: نرخ 42.4 درصدی مشارکت اقتصادی استان بیانگر این است  که خراسان شمالی استانی جوان و توانمند است.
دلپسند تاکید کرد: خوشبختانه بنا بر گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان  11.2 درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است.
وی تصریح کرد: با مقایسه نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته و ثابت ماندن آن متوجه می شویم که ضمن حفظ اشتغال موجود تمامی جوانان جویای کار در سال جاری وارد عرصه کسب و کار شده اند.
رئیس کارگروه اشتغال استان خراسان شمالی گفت: امیدواریم در سال آینده ظرفیت ها و پتانسیل های جدیدی در حوزه کسب و کار معرفی شود تا شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.
محمود دلپسند افزود: حوزه کشاورزی محوریت اصلی اشتغال در استان است و امیدواریم توانمندی ها در حوزه های صنعتی نیز افزایش یابد.
دلپسند با بیان اینکه در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی اقدامات خوبی در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: پروژه ی کشت و فراوری گیاهان دارویی با همکاری کانون کارآفرینان،سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان توسعه یافت و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تصویب شد.
وی تاکید کرد: توسعه این پروژه موجب ثبات اقتصادی و افزایش مدیریت جهت حفظ منابع و اراضی توسط فرآوران ‌گیاهان دارویی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در توسعه محصولات گیاهی استان با توجه به شرایط و اقلیم استان به دنبال معرفی ظرفیتی باشیم که در آن پیشرو بوده و برند معتبری را در سطح کشوری معرفی نماییم.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته های ذیل کارگروه اشتغال استان در سال ۱۳۹۵ ارائه گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار