محمدتقی ایرانی :
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در دیدار با ائمه جمعه گفت : سعی همیشگی دولت تدبیر و امید و شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری، تقویت جایگاه و تحکیم ارتباط با علما، مراجع عظام و روحانیت بوده و استاندار خراسان شمالی نیز همواره این رویه را دنبال کرده است.
کد خبر: ۳۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 18 March 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری، محمدتقی ایرانی با بیان این مطلب در نشست استاندار خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه استان، آنان را دارای جایگاه مقدسی دانست که نشأت گرفته از ایفای نقش واسط بین مردم و ولی فقیه است و بر استمرار برگزاری این قبیل نشست ها تأکید کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان هم چنین با اشاره به این که در آستانه انتخابات برای ما آرامش و امنیت اولویت اول است، خاطرنشان کرد: امنیت خراسان شمالی از همه نظر مناسب و بهتر از بسیاری استان های دیگر است و با وجود تنوع قومیتی و مذهبی موجود، به دلیل همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و عقلانیت بین علمای تشیع و تسنن و این تعامل و وحدت، امنیت برقرار است. وی از خراسان شمالی به عنوان نماد وحدت در کشور و جهان اسلام یاد کرد و افزود: در بحث انتخابات از همه عزیزان انتظار داریم برای توصیه مردم به حضور و مشارکت حداکثری که خواسته مقام معظم رهبری هم هست، تلاش کنند.
دکتر ایرانی با اشاره به تأکیدات انجام شده خطاب به اعضای هیئت های اجرایی، فرمانداران و بخشداران برای مراقبت در بحث انتخابات درخصوص رعایت خطوط قرمز، حفظ بیت المال، امانت داری و بیطرفی، خواستار آن شد تا امامان جمعه نیز از تریبون های خود رهنمودها و توصیه های اخلاقی خطاب به داوطلبان و نامزدهای انتخابات آتی داشته باشند و لزوم رعایت مسائل شرعی و قانونی، صداقت و راستگویی، دوری از تخریب و توهین و دامن نزدن به مباحث قومی و مذهبی را در تریبون مقدس نماز جمعه گوشزد کنند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد انتخابات استان و اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت آن و شکل گیری شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم امنیتی در دستگاه قضایی، از تعامل خوب با هیئت های نظارت دو انتخابات آتی در استان خبر داد و گفت: از شما درخواست مساعدت داریم که برای بردن فضا به سمت آرامش و تعامل بیشتر و دوری از تخریب ها و ارائه راهکارهایی به منظور کمک به برگزاری انتخابات امن، سالم، قانونمند با رعایت حریم بیت المال و حق الناس مورد تاکید رهبری معظم انقلاب، مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات را یاری کنید. 
وی با قدردانی از تعامل خوب امامان جمعه استان با فرمانداران و بخشداران، کمک به ارتقای سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها را از دیگر خدمات ارزنده امامان جمعه در همکاری با دیگر دستگاه های عضو این شورا برشمرد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار