دیدار استاندار با یادگاران عرصه جهاد و شهادت
ستاندار خراسان شمالی در ادامه سنت حسنه سرکشی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، با خانواده دو شهید گرانقدر در بجنورد دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۳۹۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 18 March 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت و سالروز ولادت کوثر نبی، مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان، در منزل دو خانواده شهید معظم حضور یافت.
شهید علی اصغر پورحسین و شهید محمود نیستانی، دو لاله در خون خفته ای بودند که محمدرضا صالحی استاندار به اتفاق هیئت همراه، چهارشنبه شب در منزل خانواده آن ها حضور یافتند.
دی ماه 1365، هنگامی که عملیات کربلای 5 طراحی و اجرا شد، علی اصغر پورحسین 34 ساله بود که به ندای حضرت روح الله لبیک گفت و در کربلای شلمچه شهد شیرین شهادت را نوشید و به دیدار معبود شتافت. اکنون 5 فرزند به یادگار مانده از او، شمع وجود مادرشان را در آغوش کشیده اند. همسر شهید پورحسین اگرچه به دلیل بیماری، نتوانست در این دیدار کلامی بگوید و خاطرات روزهای پرتلاطم انقلاب و جنگ تحمیلی و واپسین دیدار با همسرش را برای حاضران بازخوانی کند، اما در نگاه پرعطوفت وی می شد قدردانی از حضور نماینده عالی دولت و دیگر همراهان استاندار را به تماشا نشست.
شهید محمود نیستانی، دیگر عزیز دلداده ایران اسلامی بود که جان عزیز خویش را در راه دفاع از کیان ملک و ملت و ارزش های اسلامی فدا کرد. وی اگرچه سال 1367 در لباس مقدس سربازی و هنگامی که فقط 19 سال داشت، به خیل شهیدان راه حق پیوست، اما اکنون که پدرش نیز به رحمت الهی رفته، برادرانش کمر به خدمت مادر بسته اند و تنهایش نگذاشته اند. منزل ساده و بی پیرایه این مادر شهید، برای دل دریایی چنین خانواده ای بی نهایت کوچک می نمود.
استاندار خراسان شمالی که خود ازجمله مجاهدان ایثارگر و در زمره السابقون السابقون محسوب می شود و البته تمایلی هم به عیان کردن این فضیلت نداشته است، خطاب به اعضای این دو خانواده، دیدار دولتمردان با خانواده معظم شاهد و ایثارگر را نه فقط در راستای ادای احترام و تجدید میثاق با مجاهدان ایثارگر میهن اسلامی، بلکه اقدامی برای تجدید روحیه مسئولان دانست و گفت: ما در این دیدارها مشتاق شنیدن خاطرات همسران و مادران شهدای گرانقدر از عزیزان شان هستیم که درس های زیادی برای همگان در دل خود دارد. صالحی خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران و تأمین امکانات و حل دغدغه ها و مشکلات این قشر را وظیفه ای بر دوش همه مسئولان دانست و پس از شنیدن صحبت های اعضای این دو خانواده، برای پیگیری برخی مطالبات آنان دستور لازم را صادر کرد.
خراسان شمالی قریب 3 هزار شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار