از ابتدای اجرای طرح اسکان نوروزی تا 4 فروردین 96
رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از اول اجرای طرح اسکان نوروزی تا چهارم فروردین 96، سه هزار و 390 خانوار در مدارس اسکان یافتند که این میزان به مدت مشابه پارسال 11 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۳۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 26 March 2017
احمد آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این خانوار ها شامل 12 هزار و 99 نفر می شود که با احتساب ماندگاری در استان 21 هزار و 98 نفر روز مسافر در مدارس این استان اسکان یافته اند.
وی افزود: مسافران و زایران در مدارس و خانه های معلم این استان مستقر شده اند و با توجه به بارش های دو روز اخیر بیشترین تعداد مسافر را در این مدت داشته ایم.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت در مدارس اسکان این استان افزود: در یخچال کلاس ها، بسته پذیرایی از جمله آبنبات، آب معدنی، کیک و شکلات و قره قوروت گذاشته می شود تا سوغات و تولیدات این استان به مسافران و میهمانان نوروزی معرفی شود.
رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تمامی مدارس درجه سه در سال های گذشته به درجه دو ارتقا یافت.
آذری گفت: کلاس ها به امکاناتی از جمله یخچال، تلویزیون، فرش، پتو، وسایل گرمایشی تجهیز شده اند و مدارس درجه یک دارای حمام هستند و همچنین برخی از مدارس درجه دو نیز امکان استحمام را دارند.
رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 150 آموزشگاه با یک هزار و 158 کلاس درس مجهز به امکانات مورد نیاز برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است.
آذری افزود: از مجموع کلاس ها 670 کلاس درجه یک و 488 کلاس نیز درجه دو هستند و علاوه بر این کلاس ها 45 واحد نیز به صورت ویژه در خانه معلم در بجنورد، مانه و سملقان و رویین اسفراین نیز برای اسکان مسافران آماده است.
وی گفت: واحد های خانه معلم این استان از تمامی امکانات مورد نیاز برخوردار هستند.
نوروز گذشته 40 هزار نفر از مسافران عبوری از استان توسط آموزش و پروش پذیرش شده و در مدارس اسکان داده شدند.
استان خراسان شمالی در حدفاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.
طبق آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد مسافران ورودی به این استان در این مدت یک میلیون و 136 هزار و 252 نفر و تعداد وسیله نقلیه ورودی نیز 251 هزار و 898 دستگاه بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار