کد خبر: ۴۰۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 30 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از راه‌اندازی یک کارخانه جدید در استان یزد به ازای هر ۱.۸ روز خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ازابتدای دولت یازدهم تاکنون، هر 1.8 روز چرخ یک کارخانه جدید در استان یزد به راه افتاده است، اظهار داشت: از سال 92 تا به الان تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی بالای 5 درصد و تورم یک رقمی تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار بانک جهانی، کشور ونزوئلا در حال حاضر تورم 800 درصدی و رشد اقتصادی منفی 18 را تجربه می‌کند، در حالی که اقتصاد ایران که به لحاظ ساختار اقتصادی و منابع طبیعی صادراتی شباهت زیادی به این کشور دارد، مسیر خود را از سال 92 به گونه‌ای جدا کرد که اکنون در شرایط کاملا متفاوت و متعادلی است.

علمدار یزدی با اشاره به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی کمکی دولت در به دست آوردن این دستاوردها نقش مهمی ایفا کرده، تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد، اجرای 33 طرح بزرگ ملی و همچنین رفع مشکل 7500 واحد تولیدی در کل کشور از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در دستور کار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد عنوان کرد: بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی 7500 واحد صنعتی و تکمیل واحدهای بالای 60 درصد در کشور اختصاص یافت که سهم استان از این مبلغ، 460 میلیارد تومان بود اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت و توانی که استان در جذب سرمایه و ایجاد اشتغال داشت، این عدد به یک هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3600 پروانه بهره‌برداری در استان یزد با اشتغال 100 هزار نفر و سرمایه‌گذاری اسمی بیش از 8400 میلیارد تومان وجود دارد، افزود: در دولت یازدهم هر 1 و 8 دهم روز چرخ یک کارخانه به راه افتاده است.

علمدار یزدی افزود: در سه سال و نیم دولت یازدهم، در استان یزد، هر یک روز 9 نفر اشتغال فقط در بخش صنعت ایجاد شده است و در طول این مدت 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار