کد خبر: ۴۰۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 30 March 2017
 به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه  با گرامیداشت یاد و خاطره قیام مردم یزد در دهم فروردین اظهارکرد: مردم انقلابی یزد در این روز در گرامیداشت شهدای تبریز حماسه ماندگار آفریدند.
وی افزود : در دهم فروردین مردم متدین یزد آغازگر قیام فراگیر کشور علیه حکومت ستم شاهی و طاغوت شده و با فریاد درود بر خمینی و مرگ بر شاه ، خشم و انزجار خود را علیه رژیم آمریکایی و پهلوی ابراز داشتند و قهرمانانه دهم فروردین را رقم ردند.
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه مردم متدین وانقلابی یزد در دهم فروردین درگرامیداشت اربعین شهدای تبریز اوج همبستگی را با ولایت را نشان دادندتصریح کرد: مردم انقلابی یزد با تقدیم شهدایی در دهم فروردین 57 ،پرده از چهره خون آشام رژیم ستم شاهی برداشتند.
حسینی تاکید کرد: امت انقلابی یزد در این روز به عنوان استان پیش قراول انقلاب ، طلایه دار حرکتی عظیم برای نواحی مرکزی و جنوبی کشور شدند و شعله سوزان انقلاب در فرصتی کوتاه در سراسر کشور خرمن حکومت سیاه ستم شاهی را برگرفت و خاکستر کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: رسانه ها باید قیام و حماسه انقلابی مردم یزد و جانفشانی شهدای گرانقدر فروردین 57 که جانانه در مقابل رژیم پهلوی ایستادند را برای نسل امروز تبین کنند.
یکی از این اتفاقات مهم قیام های مردم در قبل از شکل گیری انقلاب بود که قیام های مردم تبریز، قم و یزد از جمله این اقدامات اساسی بود که در این رویدادها تعدادی از جوانان کشورمان جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
در این راستا دهم فروردین سالروز قیام مردم یزد نیز به عنوان روزی یاد می شود که مردم یزد با رهبری شهید صدوقی با آمدن در سطح خیابان ها چهلم قیام مردم تبریز را گرامی داشتند و 4 شهید و تعدادی مجروح نیز به این انقلاب تقدیم کردند.
در جریان قیام مردم یزد سربازان سفاک رژیم پهلوی در پاسخ به فریاد حق طلبی آنان رگبار گلوله را به سویشان گشودند که منجر به شهادت 4 تن از جوانان غیور میهن اسلامی به نام های رضا نامدار، محمد حسین پارسائیان، شهریار مرادی و محمدمهدی قدک فروشان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار