تأکید استاندار بر توسعه اشتغال ارزان قیمت و دانش بنیان در استان؛
استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان با همکاری بانک ها برنامه ریزی برای افزوده شدن دست کم ۱۰هزار شغل جدید به عدد مطلق اشتغال استان در سال جاری را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۰۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 13 April 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمدرضا صالحی با اعلام این مطلب در نخستین نشست اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری گفت: با این رویکرد و تدوین جدول توزیع اشتغال بر مبنای اهداف تعیین شده می توان برای تحقق چشم اندازی خوب برای اشتغال استان امیدوار بود.
وی هم چنین خواستار آن شد تا دبیرخانه کارگروه اشتغال استان تدابیر لازم برای جلوگیری از همپوشانی احتمالی آمارهای اعلامی دستگاه های اجرایی و بانک ها را برای دستیابی به عدد مطلق اشتغال مدنظر داشته باشد.
وی با اشاره به ورود تعداد فراوان جوانان جویای کار و تحصیلکردگان به بازار کار خاطرنشان کرد: اگرچه دولت سال گذشته موفق شد بیش از 700هزار شغل خالص در کشور ایجاد کند، اما به دلیل ورود بیش از یک میلیون و 200 هزار جویای کار، عدد مطلق بیکاری افزایش داشت. به گفته وی، آمار ورودی بیکاران خراسان شمالی در سال گذشته هم 9هزار و 888 نفر بوده که با وجود ایجاد اشتغال برای 8هزار و 561 نفر، درواقع عدد مطلق بیکاری در استان افزایش داشته است.
رئیس کارگروه اشتغال استان لزوم حمایت از بخش خصوصی، توسعه اشتغال ارزان قیمت، توجه به الزامات تحقق سیاست های ابلاغی اصل 44 و تدوین برنامه ای منسجم برای حمایت از عموم تولیدکنندگان به ویژه در حوزه اشتغال دانش بنیان را با همکاری بیش از پیش بانک ها خواستار شد و آن را زمینه ساز رونق بیشتر اقتصاد استان دانست.
صالحی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست، برنامه های پیشنهادی و عملیاتی خود برای تدوین برنامه جامع اشتغال استان در سال جاری را، تا پایان فروردین ماه جاری تنظیم و اعلام کنند.
این گزارش حاکیست، حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست، توسعه خوشه پوشاک در استان، راه اندازی نخستین مرکز شتاب دهی کسب و کار استان با همکاری دانشگاه بجنورد، افتتاح نخستین پارک خلاقیت و نوآوری کودکان با همکاری شهرداری مرکز استان و دایرساختن نخستین مدرسه کارآفرینی خراسان شمالی با حمایت سازمان برنامه و بودجه را از برنامه های در دست اقدام این اداره کل برشمرد و گفت: سال گذشته آمار اشتغال 5هزار و 329نفر در سامانه رصد استان ثبت شد و برخی دستگاه ها نیز هنوز آمار نهایی خود را ثبت نکرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار