استاندار خراسان شمالی در مراسم روز ارتش:
استاندار خراسان شمالی در مراسم رژه ۲۹ فروردین، روز ارتش را روز اقتدار ملی توصیف کرد و با اشاره به نقش نیروهای مسلح در بازدارندگی فعال و مقابله با تهدیدهای دشمنان گفت: سرداران نظامی و سرداران دیپلماسی ما برای هدفی مشترک تلاش می کنند که حفظ صلح، امنیت و منافع ملی و نیل به ایرانی آباد، آزاد و سربلند است.
کد خبر: ۴۰۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 18 April 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمدرضا صالحی که نخستین حرکت ارتش در حمایت و همدلی انقلاب اسلامی را اعلام بیطرفی و پیوستن به صفوف مردم در۲۱ بهمن ۵۷ و تسهیل انتقال از رژیم طاغوت به نظام جمهوری اسلامی دانست، تصریح کرد: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز این، ارتش بود که به مقابله با تحرک های گروهک ها برخاست و به وظیفه خود عمل کرد.
وی با یادآوری زمزمه های انحلال ارتش که در ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب شنیده می شد، تاکید کرد: با درایت و تیزهوشی حضرت امام (ره) و صدور فرمان تاریخی ایشان در ۲۸ فروردین ۵۸ مبنی بر اعلام همبستگی ملت انقلابی و ارتش مکتبی، ارتش حفظ شد و امروز در کنار دیگر نیروهای مسلح ما توان و قدرت نظامی خود را به رخ جهانیان می کشد.
استاندار با اشاره به فرازهایی از پیام تاریخی امام خمینی(ره) درخصوص ارتش جمهوری اسلامی که در آن، از ۲۹فروردین به عنوان روز شادی بندگان خدا و یاس ستمگران یاد شده و بر تعلق ارتش به کل ملت یاد شده بود، تصریح کرد: این تعبیر و دیگر تعابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که نیروهای مسلح را نه متعلق به یک حزب و جناح، بلکه پشتیبان کل ملت معرفی می کردند، نشانه تاکید ایشان بر رعایت قانون در نظام جمهوری اسلامی است.
صالحی تغییر وزارت جنگ رژیم پهلوی به وزارت دفاع در نخستین روزهای استقرار نظام جمهوری اسلامی را نیز نشانه دکترین دفاعی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ما به استقبال جنگ نمی رویم اما از آن نمی هراسیم و امروز نیروهای مسلح ما آماده دفاع از کیان نظام اسلامی و دفاع از ملت و همه مردم مسلمان دنیا و حفظ عزت و شرف ملی هستند.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، لزوم حفظ امنیت، سلامت و قانونمداری را برای جلب مشارکت حداکثری مردم و خلق حماسه ای دیگر مورد تاکید قرار داد و گفت: در انتخابات، حفظ آبروی افراد و جلوگیری از تخریب ها برای ما اهمیت فراوان دارد و با متخلفان از این امر به ویژه در فضای مجازی برخورد می شود.
صالحی از نهاد قضایی و دیگر دست اندرکاران در استان خواست، یا عوامل انتشار تبلیغات مخرب و موهن که آبروی افراد را خدشه دار می کند، برابر قانون برخورد شود و ابراز امیدواری کرد که با حرکت همگان در چارچوب موازین قانونی ازجمله در تایید و رد صلاحیت ها و تبلیغات انتخاباتی، در امتداد حرکت نیروهای مسلح و دیپلماسی دولت تدبیر و امید و همه دلسوزان و خدمتگزاران به مردم، اقتدار و پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی را شاهد باشیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین ویژه، با قدردانی از دولتمردان و تمام کسانی که برای تحقق آرمان ها، اعتلای نظام و اقتدار کشور تلاش می کنند، ارتش را بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: ارتش در دفاع مقدس امتحان خود را به خوبی پس دادامروز هم مانند دیگر نیروهای مسلح زینت نظام و مایه آرامش و امنیت و ثبات کشور هستند.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بهانه جویی مداوم استکبار جهانی، تولید مدرن ترین تجهیزات نظامی در کشور را ستود و تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید بر تولید علم و فناوری و اقتدار و عزت بیفزایند تا به قله تمدن نوین اسلامی_ایرانی دست یابیم.
این گزارش حاکیست، پس از سخنان سرهنگ گل گلی ارشد نظامی ارتش در استان و سرتیپ زارع جانشین قرارگاه نیروی زمینی در شمال شرق کشور، پایان بخش مراسم، رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در خراسان شمالی انجام شد که آمادگی و اقتدار و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار