ظهر روز گذشته 36 کاندیدای شورای اسلامی بجنورد با حضور در فرمانداری بجنورد با برشمردن 16 بند، اعتراض خود را به روند برگزاری انتخابات شورای شهر بجنورد به ثبت رساندند و اعلام کردند.
کد خبر: ۴۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 23 May 2017
 ظهر روز گذشته 36 کاندیدای شورای اسلامی بجنورد با حضور در فرمانداری بجنورد با برشمردن 16 بند، اعتراض خود را به روند برگزاری انتخابات شورای شهر بجنورد به ثبت رساندند و اعلام کردند. 
به گزارش خبرنگار ما یک روز پس از اعلام لیست نهایی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد 36 کاندیدای شهر بجنورد از جمله 6 عضو فعلی شورای شهر بجنورد در فرمانداری حضور یافتند و اعتراض خود را نسبت به بررسی هیئت اجرایی به ثبت رساندند. معترضان طوماری 16 بندی را با امضای 36 نفر به امضا رسانده بودند که بیشتر بندهای آن به تأخیر در برگزاری انتخابات شورا به دلیل وارد نشدن کد یکی از کاندیداها اختصاص داشت. رئیس فعلی شورای شهر بجنورد نیز از جمله معترضان به نحوه برگزاری این انتخابات بود.
«محمد حسن شادمهر» نیز که در لیست منتخبان این دوره قرار نگرفته است از استعفای خود در اعتراض به تخلفات ادعایی خبر داد. خرید و فروش رأی و تبلیغ کاندیداها در زمان برگزاری انتخابات و در شعبات از دیگر موارد اعتراضی معترضان بود. برخی کاندیداهای معترض نیز مدعی بودند در برخی از شعبات به ویژه حواشی شهر تا ساعت 13 افراد نمی توانستند به کاندیداهای خود رأی بدهند و این باعث شده است برخی از افرادی که قصد رأی دادن به آن ها را داشته اند به دلیل فرصت نداشتن تنها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. شروع به کار مجدد صندوق های رأی پس از گذشت چند ساعت از آغاز رأی گیری و از بین رفتن آرا پیش از آن از دیگر مواردی بود که کاندیداهای معترض نسبت به آن اعتراض داشتند. ارائه لیست منتخب از طرف یکی از اعضای هیئت اجرایی و تبلیغ وی علیه برخی از کاندیداها از دیگر موارد 16 بندی این طومار بود. معترضان همچنین مدعی پلمب نبودن برخی از صندوق های رأی بودند. 
دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورای شهر بجنورد در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تمام کاندیداهای معترض به برگزاری انتخابات مطابق قانون تا 48 ساعت پس از اعلام نتایج حق دارند نسبت به برگزاری روند انتخابات اعتراض کنند.
«معموری» افزود: هیئت اجرایی پس از جمع بندی اعتراضات آن را به هیئت  نظارت می فرستد  و این هیئت مهلت دارد تا پس از 5 روز نتیجه بررسی اعتراضات را اعلام کند. وی همچنین در رابطه با اعتراض برخی از کاندیداها نسب به از دست رفتن حقشان در مدت زمان اعتراض به دلیل تأخیر در زمان اعلام نتایج بیان کرد : فرمانداری بجنورد تا دوشنبه شب آمادگی جمع آوری تمام اعتراضات را داشت./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار