به علت وقوع سرمای پاییزه؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: وقوع سرمای پاییزه، پیش بینی تولید کلزا در این استان را به یک چهارم کاهش داده است که براین اساس 2 هزار تن محصول برداشت خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 25 May 2017
محمدجواد تشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که پیش بینی شده بود امسال هشت هزار تن کلزا از کشتزارهای استان برداشت شود اما، سرمازدگی سبب شد تا میزان تولید این محصول به دو هزار تن کاهش یابد.
وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده، این میزان محصول از یکهزار و 700 هکتار از کشتزار های استان برداشت می شود.
تشکری تصریح کرد: پاییز سال زراعی جاری، چهار هزار و 600 هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت کلزا رفت و این رقم در مقایسه با سال زراعی قبل، سه برابر افزایش یافت اما پس از کاهش شدید دما و افت آن به منفی 20 درجه در آذرماه، سطح سبز این محصول به شدت کاهش یافت.
وی تصریح کرد: اکنون یکهزار و 400 هکتار از کشتزارهای پاییزه کلزا قابلیت برداشت محصول دارد.
تشکری افزود: 300 هکتار از کشتزارهای کلزا نیز در بهار زیر کشت رفت که نیمی از آن در زمین های دیم است و وابستگی زیاد محصولات دیم به بارندگی ها و شرایط آب و هوایی، تولید را تحت شعاع قرار داده است.

*آغاز برداشت کلزا
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از آغاز برداشت محصول کلزاکاران از چند روز آتی خبر داد و گفت: خرید کلزا در دهه نخست خرداد ماه آغاز می شود و امسال محصول کلزاکاران به ازای هر کیلوگرم 26 هزار و 770 ریال توسط شرکت غله خریداری می شود.
وی درباره حمایت های صورت گرفته از کلزا کاران گفت: پارسال 10 رقم جدید میان کلزاکاران استان توزیع شده است و امسال نیز ارقام جدید اروپایی و آمریکایی وارد استان شده و برای کشت توزیع می شود.
تشکری تصریح کرد: ارقام جدید کلزا نسبت به تنش های خشکی و سرما مقاوم هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار