کد خبر: ۴۳۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 03 June 2017
یکی از اصلی ترین محورهای خطبه های نماز جمعه دیروز، تقدیر نماینده ولی فقیه از حضور باشکوه مردم در انتخابات بود. هم چنین امام جمعه بر ضرورت کمک همه جانبه به رئیس جمهور منتخب مردم تاکیدکرد.امام جمعه بر این نکته هم تاکید کرد که دولت جدید دیگر نمی تواند همه کاستی ها را به گردن دولت قبل بیندازد چون دولت قبل اکنون دولت خود اوست و باید پس از حضور باشکوه مردم، پرتلاش و جهادی برای حل مشکلات قدم بردارد.  
 آیت ا... «یعقوبی» از حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر و قدردانی و خاطرنشان کرد: این حماسه آفرینی در انتخابات دنیا را به شگفتی واداشت و دشمنان گمان نمی کردند با وجود همه مشکلاتی که مردم با آن ها مواجه اند و به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری باز هم به میدان بیایند و حماسه آفرینی کنند. نماینده ولی فقیه ادامه داد: مردم با حضور خود نشان دادند به بلوغ سیاسی رسیده اند و  به مردم تبریک می گوییم که حضور جانانه شان امید دشمنان را به یاس تبدیل کرد.
وی با بیان این که رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم است، چه آن هایی که رای دادند و چه آن هایی که رای ندادند، تصریح کرد: آن هایی که رای ندادند اقلیت نیستند که دولتمردان بگویند یک اقلیت از ما انتقاد می کنند بلکه اکثریتی 16 میلیونی هستند که رئیس جمهور باید پیام این ها را دریابد. آیت ا... «یعقوبی» تصریح کرد: در انتخابات اخیر، رقبا به قانون و رأی ملت احترام گذاشتند درحالی‌ که ۱۶ میلیون نفر می‌توانستند خیلی کارها کنند اما کاری نکردند. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: باید فرهنگ نجابت را پاس بدارید و در  تمام دوره‌های انتخابات آن را متجلی سازید زیرا  رقیبان رئیس جمهور در سال های 92 و 96 نجابت به خرج دادند اما ما شاهد نجابت رقیبان در سال 88 نبودیم.
خطیب جمعه بجنورد افزود: در سه، چهار سال گذشته هر جا کاری بر زمین می ماند دولت بیان می کرد این امر به خاطر کوتاهی انجام شده در دولت گذشته است اما باید دولت جدید به این موضوع توجه کند و این موضوع را از ادبیات خود حذف کند و اگر این دفعه بگوید دولت قبل، نوک پیکان به سمت خودش خواهد بود.
نماینده ولی فقیه با اشاره  به فرا رسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد  اظهار کرد: سال ها از رحلت امام(ره) می گذرد اما هنوز راه، آرمان و مسیر امام(ره) زنده است و امام (ره)سفر کرده میلیون ها دل عاشق است  که گذر سال ها هم نتوانسته است راه و آرمان امام (ره) را کم رنگ کند و آرمان های امام(ره) زنده است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره)، اسلام ناب محمدی(ص) را بعد از پیامبر(ص) و امامان به جهانیان نشان داد و توانست اقتدار و عزت اسلامی را به دنیا نشان دهد.امام جمعه بجنورد افزود:  اخلاص، سرمایه و تواضع، دستمایه امام(ره) بود و او یک الگوی مخلص تمام عیار برای همه است و بعد از ائمه معصومین(ع)، ابرمرد تاریخ اسلام بود که توانست با برافراشتن پرچم اقتدار، عزت و عظمت اسلام را به رخ دشمنان بکشد.امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر این که امروز انقلاب اسلامی موقوفه بزرگ امام(ره) است، عنوان کرد: بعد از رحلت امام(ره) چشمان حسودان و کینه‌توزان به انقلاب دوخته‌شده بود تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد و گمان می‌بردند پایان عمر امام(ره)، پایان عمر انقلاب خواهد بود اما  جانشین او کسی بود که سرد و گرم روزگار  را چشیده بود و از سختی ها باکی نداشت.
  وی افزود: تحمل غم از دست دادن امام(ره) با انتخاب  بحق رهبری ممکن شد.
وی با اشاره به این که رهبر انقلاب طی این ۲۸ سال بزنگاه‌های زیادی را مدیریت بحران کرده اند، اظهار کرد: ۱۸ تیر، ۱۱ سپتامبر، حمله صدام به کره و فتنه ۸۸ ازجمله این بزنگاه‌ها بود که مدیریت و سیاست‌های حکیمانه رهبر انقلاب، توانایی ایشان را به عالم ثابت کرد.امام‌جمعه بجنورد با اشاره به این که بایداز فضیلت های ماه مبارک رمضان استفاده کرد، افزود: این ماه، بهار قرآن است و از این فرصت باید استفاده کرد  و انس بیشتری با قرآن کریم داشت.
آیت ا... «یعقوبی» افزود: انس با قرآن هم باید با تلاوت و هم با تدبر و انس با مفاهیم قرآنی باشد تا بتوانیم  جان را از معارف قرآنی سیراب کنیم. وی با اشاره به این که یکی دیگر از فرصت‌های ماه رمضان، درک نیاز نیازمندان است، عنوان کرد: در ماه رمضان، مؤمنان باید در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر این که ماه رمضان برای مؤمنان غنیمت و سرمایه است، تصریح کرد: مؤمنان با پس‌انداز و ذخیره‌ای که در این ماه کسب می‌کنند برای یک سال خود توشه معنوی دارند زیرا در ماه رمضان، درهای رحمت الهی به‌سوی انسان‌ها باز می‌شود که فرصت بی‌بدیلی را برای بهره‌برداری بی‌نظیر مسلمانان فراهم می‌آورد.خطیب جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که زنان ما باید الگوی نجابت را از حضرت خدیجه(س) الهام بگیرند، خاطرنشان کرد: هوای گرم، بهانه بدحجابی و رفت و آمد در معابر با وضعیت نامناسب نشود و زنان ما خود را در معرض تیرهای زهر آلود قرار ندهند زیرا سنگینی و متانت زن قدر و قیمتش را افزایش می دهد.وی از نمازگزاران خواست تا در ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد همت و  کمک  کنند و افزود: اگر این زمین که به ما داده اند ساخته نشود ممکن است از ما پس گرفته شود.

قاضی - امام جمعه ؛ حجت الاسلام «شریعتی نژاد»
امام جمعه قاضی گفت: خرداد، با نام امام(ره) و انقلاب امام(ره)  پیوند خورده است.حجت الاسلام «شریعتی نژاد»  اظهار کرد: امام خمینی (ره) بر گردن آحاد ملت ایران حق بزرگی دارد و آن حقی است که او خالصانه در طبق اخلاص گذاشت و با فریاد در مقابل مستبدان و ظالمان عالم، فریاد آزادی و استقلال ملت ایران را سر داد.وی ابراز کرد: ماه رمضان، ماه جهاد، ماه نبرد با دشمن نامرئی و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی است.
 

درق - امام جمعه ؛ حجت الاسلام «محمدی»
امام جمعه درق با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همان گونه که جد بزرگوار امام(ره)، سالار شهیدان اباعبدا... الحسین (ع) با قیام خود در کربلا دین، اسلام و قرآن را از سقوط نجات داد، در عصر کنونی نیز با انقلاب عظیم اسلامی،  دین اسلام و قرآن نجات یافت.حجت الاسلام «محمدی» افزود: با توجه به شهادت عده ای از عزیزان نیروی انتظامی در مرز و نیز مبارزه با باندهای مخوف قاچاق مواد مخدر و کالا در داخل کشور، از رشادت ها و ایثار گری های این فرزندان از جان گذشته ملت دلیر ایران تجلیل می کنیم.
 

فاروج - امام جمعه؛ حجت الاسلام « قلی زاده»
میم پرور- امام جمعه فاروج به بیان مفهوم و معنای زکات پرداخت و با بیان این که زکات یکی از عباداتی است که پرداخت آن اثر تربیتی عمیقی در روح انسان می گذارد، ریشه کنی فقر از جامعه اسلامی را فلسفه پرداخت زکات دانست.حجت الاسلام«قلی زاده»  فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و وفات حضرت خدیجه کبری(س) را تسلیت گفت و ابراز داشت: ضرورت دارد مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) پر شورتر از قبل برگزار شود و تدابیر و برنامه‏ ریزی مناسبی با توجه به ماه مبارک رمضان صورت پذیرد.وی ادامه داد: ماهیت  قیام 15 خرداد را می توان در استقلال ‏طلبی و دین‏ خواهی یک ملت دانست.


 

گرمه - امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»
محمودیان- امام جمعه گرمه گفت: از مردم به ویژه جوانان استدعا داریم که نهایت بهره مندی را از ماه مبارک رمضان ببرند و خود را  به سلاح تقوا و پرهیزکاری و بندگی مسلح کنند تا از هجمه های دشمن در امان بمانند. حجت الاسلام «تاتاری» با اشاره به یوم ا... 15 خرداد و همچنین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزود: دو نکته اساسی در سیره امام (ره) حائز اهمیت است؛ یکی رابطه امام(ره) با امت و یکی رابطه امت با امام (ره) است که امام(ره) با این رسالتی که بر دوش داشتند نسبت به آگاهی مردم  از هیچ کاری دریغ نکردند و مردم نیز با عهدی که بسته بودند سنگ تمام گذاشتند و پایدار و ثابت قدم بودند.
 

تیتکانلو - امام جمعه ؛ حجت الاسلام «نادعلیزاده»
امام جمعه تیتکانلو با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: اسلام مدیون فضیلت های حضرت خدیجه(س) است که انسانی  دوراندیش، با گذشت، علاقمند به معنویت و معتقد به حق بود.حجت الاسلام«نادعلیزاده» اظهارداشت: 14 خرداد مصادف است با رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همان شخصیتی است که توانست با برافراشتن پرچم قیام، معادلات دنیا را عوض کند.وی تاکید کرد: مخاطب امام (ره) در سیاست و معنویت فقط ملت ایران نیست، بلکه بشریت است.
 

 

سنخواست - امام جمعه؛ حجت الاسلام «سعیدی»
امام جمعه سنخواست با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه(س)  شخصیت سرمایه داری بود که با اخلاص و با میل خود، سرمایه اش را در راه اسلام و پیامبر اکرم(ص) اهدا کرد.حجت الاسلام «سعیدی»  سالگرد ارتحال امام (ره)  و سالروز انتخاب حضرت آیت ا... خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی را گرامی داشت. وی افزود:  دشمن دنبال این است که انقلاب ما را کمرنگ کند.
 

 

شیروان - امام جمعه؛ حجت الاسلام «کوثری»
امام جمعه شیروان با تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد به بیان شاخص های مکتب امام (ره) پرداخت و گفت: مکتب امام (ره) همان است که در 28 سال رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی روشنایی بخش جامعه است و آن اهتمام به حفظ مبانی انقلاب اسلامی و دفاع از استقلال همه جانبه کشور و انقلابی گری و دفاع از محرومان و آرمان های فلسطین و عدالت اجتماعی و مبارزه با نفوذ و فساد است.حجت الاسلام «کوثری» افزود: امروز بهترین کار در عملی ساختن وصیت امام (ره) این است که نگذاریم انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و باید از این میراث ارزنده پاسداری کنیم.وی با محکوم کردن جنایات داعش در افغانستان ابراز کرد: داعش شکست خود را در جبهه میدانی در عراق و سوریه با کشتن مردم، ناجوانمردانه می خواهد جبران کند و انتقام شکست های خود را بگیرد.
 

 

جاجرم - امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»
معینی- امام جمعه جاجرم با تسلیت سالروز رحلت امام(ره) گفت: زندگی امام(ره) سراسر تقوا، ساده زیستی و زهد بود و همه باید این راه را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.حجت الاسلام «موسوی» افزود: یکی از مسائلی که امام راحل بر آن تاکید داشتند رعایت حجاب و عفاف بود و همیشه نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشتند.وی با بیان این که امروزه متاسفانه عده ای خود را پیرو راه امام(ره) می دانند ولی در عمل طور دیگری رفتار می کنند، تصریح کرد: برخی موضوع حجاب را در جامعه اختیاری می دانند که این رویه فقط آب به آسیاب دشمن ریختن است و باید هوشیار باشیم تا از مسیر آرمان های امام(ره) دور نشویم.
 

اسفراین - امام جمعه؛ حجت الاسلام «محمدیان»
نجفیان- امام جمعه اسفراین با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام راحل  یک حقیقت جاودانه است و باید حافظ اندیشه های امام خمینی(ره) باشیم.حجت الاسلام «محمدیان» با گرامیداشت سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد تصریح کرد: قیام پانزدهم خرداد مبداء و آغاز نهضت اسلامی ایران است.وی با اشاره به انتخابات و با بیان این که زمان نقدهای تند پایان یافته است، افزود: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ایرانیان است.
 

 

آشخانه - امام جمعه؛ حجت الاسلام «احمدزاده»
برومند- امام جمعه آشخانه با اشاره به سالروز ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد بازتاب زیادی در منطقه داشت چرا که نهضت امام خمینی(ره) نهضت بسیار بزرگی بود.حجت الاسلام «احمدزاده» با بیان این که شهدای ۱۵ خرداد حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند و راه آن ها را ادامه خواهیم داد، افزود: همه چهره های سیاسی و تریبون داران به مردم از عظمت این روز بزرگ بگویند.وی ماه رمضان را ماه بندگی، پاک‌سازی و فقرزدایی دانست و ابراز کرد: روزه داری تمرینی برای پاکیزه و نیکو شدن است.
 

راز و جرگلان -  امام جمعه؛ حجت الاسلام «نوروزی»
رحمانی-امام جمعه راز و جرگلان با تسلیت سالگرد رحلت حضرت امام (ره) گفت: رحلت ایشان اتفاق بزرگ و خاطره تلخی بود که از ذهن امت اسلامی نمی رود.حجت الاسلام «نوروزی» افزود: امام(ره) سال ها با ظلم مبارزه کرد و در سال ۵۷ توانست با پشتیبانی ملت عزیز و امدادهای الهی، حکومت پهلوی را ساقط کند.وی  ادامه داد: همه برادران و خواهران در مراسم سالروز رحلت امام (ره) به منظور تکریم و تجلیل از شخصیت امام بزرگوار حضور یابند چرا که زنده نگه داشتن نام و یاد امام(ره) باعث بیمه شدن انقلاب می شود.
 

 

بام و صفی آباد - امام جمعه؛ حجت الاسلام «هوشمند نژاد»
سجادی- امام جمعه بام و صفی آباد با تسلیت سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) گفت: در هم تنیدگی سیاست و معنویت، اعتماد و اعتقاد به مردم و تبیین مسئله ولایت فقیه از جمله شاخص هایی است که در اندیشه ناب بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید بود و به این مهم  مقام معظم رهبری هم اشاره کرده اند.
حجت الاسلام «هوشمند نژاد» با گرامیداشت قیام 15 خرداد به عنوان سرآغاز انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار داشت: استقلال طلبی و دین طلبی شاکله تحقق قیام خونین پانزدهم خرداد بود که نتیجه آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پس از 15 سال شد.

 

غلامان - امام جمعه؛ حجت الاسلام «سلیمانی»
امام جمعه غلامان گفت: امروزه بعضی ها پند نمی گیرند و به ظاهر دم از دین، اسلام، قرآن و حجاب اسلامی می زنند ولی در اصل به دنبال اسلام آمریکایی هستند.
حجت الاسلام «سلیمانی» با تسلیت  سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و  با اشاره به قیام ۱۵ خرداد، افزود: این قیام زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران بود.وی با اشاره به سخنان خبیثانه رئیس جمهور آمریکا ابراز کرد: ترامپ ایران را به عنوان تروریست و جنگ طلب معرفی کرده و این درحالی است که همه سیاستمداران عالم می دانند  ایران هرگز به دنبال جنگ نبوده و همواره به دنبال صلح بین المللی است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار