معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت:تقویت دولت الکترونیک نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت چون گام موثری در جهت خدمت بیشتر به مردم تلقی می شود.
کد خبر: ۴۵۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 11 July 2017
به گزارشتابناک خراسان شمالی از استانداری ؛ محمود دلپسند در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان اظهار داشت: با استفاده از سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم، ضمن کاهش هزینه و شتاب بخشیدن به کارهاو با حذف بوروکراسی اداری و مکاتبات کاغذی، مردم در دستگاه های اجرایی احساس رضایتمندی بیشتری نسبت به خدمات ارائه شده از سوی دولت خواهند داشت.
وی ادامه داد:تحقق دولت الکترونیک نیازمند تلاش و برنامه ریزی هدفمند و منسجمی است بنابراین در بخش زیر ساخت ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی در بخش دیگر سخنان خطاب به شرکت مخابرات استان تصریح کرد:سالهاست که زیر ساخت های شرکت مخابرات فراهم است که البته دولت نیز بسیاری از خدمات را در جهت تسریع در امور مردم به مخابرات واگذار کرده بنابراین انتظارداریم این شرکت سیاست های دولت را پیگیری کند.
دلپسند در ادامه خاطرنشان کرد:از سوی دیگر نیز سرمایه گذاری های این حوزه باید در چارچوب مطالعات صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید خدمات دولت الکترونیک به درستی و دقیق به مردم ارایه شود، بیان کرد:ارائه خدمات الکترونیک به مردم باید در تمامی حوزه ها و بخش ها رخ دهد.
در ادامه این جلسه مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی در ارتباط با نظام پایش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور توضیحاتی را ارایه داد و افزود: این نظام مجموعه کلیدی ازشاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، روش‌سنجش، ارزیابی و تحلیل شاخص‌های فناوری اطلاعات در کشور، مشخص شدن نهاد متولی تامین زیرساخت‌های فنی، آموزشی و پژوهشی و سازوکارهای لازم به منظور تعامل با نهادهای بین‌المللی است.
علی مرتضوی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن این نظام و به دنبال پیگیری سیاست های دولت ، تمام روستاهای بالای 15 خانوار خراسان شمالی باید تا پایان سالجاری به اینترنت متصل شوند.
گفتنی است:در این کارگروه، ارایه پیشنهادات شرکتICANدر خصوص راه اندازی سرویس های دولت الکترونیک، بررسی ارایه سیستم هانی پات درخصوص مقابه با هکر ها وکشف وجمع آوری فعالیت های غیر مجاز در شبکه هاب رایانه  ای به دستگاه های اجرایی دارای اولویت استان انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار