وزیر نیرو در جاجرم :
وزیر نیرو گفت: دولت تدبیر و امید توانست با اقداماتی موثر و پایدار زمینه ی جذب سرمایه گذران خارجی در کشور را فراهم سازد.
کد خبر: ۴۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 15 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، حمید چیت چیان در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم اظهار داشت: امروزه تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران خارجی خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند و بنابر اعلام وزارت اقتصاد و دارایی تا کنون 3 میلیارد و 600 میلیون دلار درخواست سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه های تجدید پذیر ثبت شده است.
چیت چیان افزود: خوشبختانه با وجود مقرارت انگیزه بخش در نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر موجب شده است که مقدار قابل توجهی از سرمایه گذاری های جدید در این حوزه توسط بخش خصوصی صورت پذیرد و همچنین مباحث انرژی های تجدید پذیر بیشترین جاذبه را برای سرمایه گذاران خارجی دارد.
وی با این مطلب که توسعه انرژی های تجدید پذیر از ضروریات کشور است، تصریح کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر موجب کاهش آلودگی زیست محیطی می شود و به دلیل گستردگی و توزیع متناسب امنیت بیشتری را برای عرضه ی انرژی به دنبال دارد.
چیت چیان تاکید کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر امکان سرمایه گذاری و به دنبال آن توسعه و ایجاد اشتغال را برای تمامی مناطق کشور فراهم می آورد و در این راستا تا کنون ۱۰۰۰ مگاوات قراردادهای متعدد برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی در تمامی نقاط کشور بسته شده است.
وزیر نیرو در ادامه به احداث نیروگاه های خورشیدی یک مگا واتی در اراک، 7 مگاواتی همدان و 10 مگاواتی اصفهان اشاره داشت و افزود: با توجه به ظرفیت 30 مگاواتی نیروگاه جاجرم، این نیروگاه، بزرگترین پروژه خورشیدی تا این لحظه در کشور است و بنابرابن آغازگر جهش بزرگی در زمینه تولید انرژی است.
گفتنی است، پروژه مزرعه خورشیدی 30 مگاوات جاجرم با مشارکت و سرمایه گذاری کشورهای سوئیس و ایتالیا وارد فاز اجرایی شد و ارزش ارزی سرمایه گذاری نیروگاه 30MW جاجرم 37.5 میلیون یورو می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار