معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر :
معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: مشارکت مردمی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر بسیار چشمگیر بود.
کد خبر: ۴۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 15 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، سید محمد صادق زاده در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در دولت یازدهم بستر مناسبی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدید پذیر فراهم شده است. 
صادق زاده از ۷ برابر شدن ظرفیت نصب نیروگاههای تجدید پذیر و رسیدن به مرز ۱۰۰۰ مگاوات انرژی پاک تا پایان سال 1396 خبر داد و افزود: با توسعه احداث نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر بستر تولید و اشتغال با دخالت حداقلی دولت و مشارکت حداکثری مردم فراهم می شود.
وی در ادامه به تمایل حضور سرمایه گذران خارجی به فعالیت های توسعه ای انرژی های تجدیدپذیر در ایران در دوران پسابرجام اشاره داشت و افزود: بیش از 4 میلیارد دلار یعنی بیش از 40 درصد ثبت سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی های تجدید پذیر صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: خورشید به عنوان بزرگترین منبع انرژی بسیار ارزان تر از نفت و گاز است و این منبع پاک و پایان ناپذیر کاهش آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.
صادق زاده بیان داشت: تعداد زیادی از کسانی که در صنعت انرژی مؤثر هستند بر این باورند که انرژی‌های فسیلی غیر قابل رقابت با انرژی های تجدید پذیر هستند و این تفکر بدلیل این است که خداوند متعال ذخایر بی نظیر هیدرو کربوری را به ما عنایت فرموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار