تاکید استاندار و رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور؛
استاندار خراسان شمالی و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در نشستی صمیمانه که ظهر یکشنبه در بجنورد برگزار شد، بر تکمیل و بهره برداری باغ-موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز این استان تا پیش از پایان برنامه ششم تأکید کردند.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 17 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، سردار کارگر در این دیدار با قدردانی از نگاه و رویکرد ویژه محمدرضا صالحی به حوزه دفاع مقدس و اختصاص زمین برای ساخت باغ-موزه در بجنورد خاطرنشان کرد: تا پایان امسال، مراکز فرهنگی دفاع مقدس در 10 استان دایر می شود و تلاش داریم با جلب کمک های همه دستگاه ها و مردم و تخصیص اعتبارات ملی و استانی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان شمالی هم تا افق 1400 به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: مجموعه اعضای دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی در این 4 سال با وجود محدودیت های مالی کشور کمک های خوبی به این بنیاد و راه اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان های شهدا و اعزام کاروان های راهیان نور داشته اند و به طور حتم، در دولت دوازدهم نیز تداوم این حمایت ها را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به این که خراسان شمالی به نسبت جمعیت خود در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را در کشور به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است، ادامه داد: ما آمادگی داریم برای ساخت و بهره برداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان حداکثر حمایت ها را داشته باشیم؛ ضمن این که می توان بستر لازم برای بهره مندی حداکثری از کمک های مجموعه دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، شهرداری ها و کمک های مردمی را نیز فراهم کرد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به آغاز روند اجرایی باغ-موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بجنورد، عملیاتی شدن سریع تر تفاهم نامه استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد.
محمدرضا صالحی گفت: ضمن تعریف اعتبارات استانی و ملی تلاش داریم از امکانات دستگاه های استان و پشتیبانی لجستیکی نیروهای نظامی هم بهره بگیریم تا بتوانیم حداکثر تا سال 1400 این مرکز را به بهره برداری برسانیم.
در این دیدار، درباره چگونگی تأمین اعتبار و تقسیم کار بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و استانداری خراسان شمالی گفت و گو شد و تفاهم نامه ای در این خصوص مورد توافق قرار گرفت./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار