معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۳ هزار تن گندم به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 17 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمود دلپسند در نشست کارگروه خرید گندم استان اظهار داشت: این خرید در سامانه مربوطه ثبت و از زمان تحویل گندم به مراکز خرید با فاصله زمانی دوهفته ای 50 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است..
دلپسند افزود: امسال روند خرید گندم و سایر محصولات دارای قیمت تضمینی استان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مطلوب تر است و این به دلیل سیاست ابلاغ شده در حوزه پرداخت سریع پول به کشاورزان است.
وی بیان داشت: کاهش 30 درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته به دلیل تاثیر کاهش 35 تا 40 درصدی نزولات آسمانی بر تولید همه ی محصولات کشاورزی به ویژه گندم دیم است.
وی مطرح کرد: تا 24 تیر ماه سال جاری خرید گندم مستقیما توسط مباشرین این حوزه انجام می گرفت اما بنابر دستورالعمل ابلاغ شده به استان، محصول گندم از امروز به صورت قیمت تضمینی و در بورس کالا عرضه می شود.
دلپسند تاکید کرد: مراکز تعاون روستایی و مراکز وابسته به ادارات کل غله با استفاده از ظرفیت تمامی انبارها و سیلوهای موجود استان گندم را جمع آوری و ذخیره کنند تا با رسیدن به ظرفیت 200 تن گندم با قیمت پایه ی 900 تومان در بورس کالا برای خرید و فروش عرضه شود.
وی با بیان این مطلب که میزان مابه التفاوت قیمت تضمینی با قیمت تابلوی بورس از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود، تصریح کرد: پرداخت این مابه التفاوت ظرف مدت حداکثر دو هفته است.
دلپسند با تاکید بر اینکه نهادهای دارای نقش سرمایه گذاری و تامین سرمایه در مباحث کلی خرید و فروش محصولات به عنوان ابزارهای توسعه ای در کشور مد نظر هستند، افزود: امیدواریم عرضه کالا با مکانیزم جدید تعریف شده تجربه ی خوبی برای استان باشد تا در سال های آینده نیز شاهد ادامه این نوع فعالیت ها و تعمیم آن به سایر محصولات باشیم.
وی ادامه داد: هماهنگی های لازم برای حمل و نقل گندم با اخذ بارنامه باید با تعامل و دقت نظر بیشتری انجام شود و ادارات ما ما در این خصوص سیاست واحدی را دنبال کنند.
دلپسند اشاره داشت: تلاش های مدیریتی استان در بخش کشاورزی برای عرضه ی محصولاتی پاک، عاری از بیماری و با درصد سن زدگی پایین مطلوب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار