معاون استاندار تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی بر مشارکت حداکثری مدیریت شهری به ویژه شهرداری جهت مرمت، ساماندهی و احیاء بافت تاریخی سبزه میدان شهر بجنورد تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمد حسین علی نیا در سومین نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان در سال جاری اظهار داشت: بافت تاریخی سبزه میدان بازتاب دهنده هویت شهری بجنورد است و مرمت، ساماندهی و همچنین رفع آلودگی های بصری پیرامون این بافت فرسوده نیازمند کار بین دستگاهی است.
علی نیا بر ارتقاء منظر شهری تاکید کرد و  افزود: شهرداری و سایر دستگاه های خدمات رسان می توانند از محل اعتبارات فرهنگی خود تعاملات و همکاری های لازم را با سازمان میراث و فرهنگی جهت احیاء بافت های فرسوده شهر داشته باشند.
وی هزینه اعتبارات در بخش گردشگری را بازگشت سرمایه دانست و افزود: با احیاء بافت فرسوده سبزه میدان شاهد رفت و آمد گردشگران بسیاری در این منطقه خواهیم بود و بنابراین تحقق این امر رونق اقتصادی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
علی نیا در ادامه به زلزله 5.7 ریشتری استان در 23 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره داشت و گفت: متاسفانه در این زمین لرزه به عمارت مفخم آسیب های سطحی و سازه ای جدی وارد شد.
وی مطرح کرد: اشیاء تاریخی عمارت مفخم به لحاظ فرهنگی و ریالی از ارزش بالایی برخوردار است و بنابراین به منظور حفاظت از این اشیاء و همچنین تامین امنیت بازدیدکنندگان، سازمان میراث فرهنگی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و با بررسی های کارشناسانه ساختمانی مناسب جهت نگهداری و نمایش موقت اشیاء تاریخی استان تهیه نماید.
علی نیا از برگزاری هشتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی کشور در بازه ی زمانی 18 تا 22 مرداد در محل بش قارداش بجنورد خبر داد و افزود: این رویداد فرهنگی با کمک بخش خصوصی و به منظور معرفی توانمندی های استان برگزار خواهد شد و بنابراین با تشخیص سازمان میراث فرهنگی تمامی دستگاه هایی که باید در این جشنواره مشارکت داشته باشند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
گفتنی است در این جلسه طرح ایجاد کارگاه خدمات رسان پس از تولید دست بافته های استان و همچنین ترجمه کتاب پژوهگشر اتریشی در مورد گلیم، سفره کردی و فرش دستباف خراسان شمالی ارائه و مورد بحث و بررسی اعضاء جلسه قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار