فرماندار شیروان:
فرماندار شیروان با اشاره به میزبانی خراسان شمالی از دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر رضوی، گفت: این جشنواره هنری، عامل توسعه متوازن فرهنگ است.
کد خبر: ۴۶۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱ 19 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ عباسعلی صفایی اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر رضوی، عامل توسعه متوازن فرهنگ و انتقال دیدگاه ها در حوزه دین و مسائل اجتماعی به زبان فصیح و رسای فرهنگ است.

وی با اشاره به مضمون اجراهای جشنواره تئاتر رضوی، ادامه داد: موضوع این تئاتر وجود امام رضا(ع) است و با توجه به اینکه مردم خراسان هرچه دارند، از برکت نام وجود حضرت است و این امام همام افتخار تمام شیعیان است، باید آثار تهیه شده در ارتباط با زندگی علی بن موسی الرضا(ع) در قالب تئاتر نیز در خور شان و شایسته نام حضرت باشد.

مقام عالی دولت در شیروان ضمن ابراز رضایت از سطح تئاترهای برگزار شده در دوره های قبل و ارتقای کیفیت آثار نمایشی، خاطرنشان کرد: البته با وجود رقابت های تنگاتنگ گروه های هنری، اهمیت موضوع جشنواره و حضور داوران ملی و پیشکسوتان عرصه تئاتر، هر سال بر کیفیت تئاتر این جشنواره می افزاید.

صفایی اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند آثار عمیق دینی بوده و با تولید اثر ارزشمند دینی، بالندگی جامعه در حوزه فرهنگ و هنر میسر می شود.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر رضوی از همه مسئولان استانی خواست در راستای برگزاری هرچه بهتر این برنامه ملی بکوشند.

فرماندار شیروان تصریح کرد: توسعه متوازن فرهنگی در گروی اجرای جشنواره های ملی در استان های دور از پایتخت بوده و خوشبختانه در دوره های گذشته خراسان شمالی نشان داده  که میزبان خوبی از این جشنواره ارزشی است.

صفایی ضمن تاکید بر توجه به ظرفیت های هنری شهرستان ها، یادآور شد: البته باید توانمندی هنری شهرستان ها در برگزاری برنامه های ملی نادیده گرفته نشود و خوشبختانه شیروان در زمینه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر و هنر تعزیه خوانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فراگیر بودن هنر و توجه عموم مردم به برنامه های هنری، انتظار می رود سهم شهرستان ها از اجرای برنامه های فرهنگی هنری، فراموش نشود.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی و هنری در شیروان، افزود: با توجه به میزان جمعیت و ارادت و علاقه مردم شیروان به هنر تئاتر و  برنامه های فرهنگی این شهرستان آماده همکاری در راستای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری است.

فرماندار شیروان توصیه کرد: جشنواره ملی تئاتر رضوی رویداد مهم فرهنگی در سطح کشور است که باید ضمن رعایت نکات اخلاقی، تلاش شود تا این برنامه در خور شان نام امام رضا(ع) برگزار شود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار