فرماندار بجنورد:
فرماندار بجنورد با اشاره به میزبانی از دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در مرداد ماه، جشنواره تئاتر رضوی را عامل مهمی در ارتقای کیفی و کمی سطح هنر استان به ویژه تئاتر ذکر کرد.
کد خبر: ۴۶۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 22 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ محمود ثمینی با بیان اینکه هنر بهترین زبان نفوذ در باورها و اعتقادات یک جامعه است، اظهار کرد: زبان هنر، مسئله ای بسیار مهم و نهفته در فرهنگ مردم، انعکاس، توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: بنابراین برای ورود به بسیاری از مسائل و بیان مطالب به مردم جامعه و اثرگذاری آن موضوع در زندگی مردم، باید از دریچه هنر واردشد .

ثمینی ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: به هر میزان که مسائل فرهنگی را بتوانیم کیفی تر کرده و به لحاظ کمی تعداد برنامه ها را افزایش دهیم، به همین تناسب توسعه فرهنگی نیز حاصل می شود.

وی اضافه کرد: البته تمرکز زدایی برنامه ها و جشنواره های ملی بسیار اقدام شایسته ای است چرا که اگر همه برنامه ها، در پایتخت کشور متمرکز شود، استان های غیر برخوردار سهم کمتری نصیبشان می شود و امکان دسترسی همه استان ها در راستای  بهره مندی از آن برنامه وجود ندارد.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: خوشبختانه میزبانی خراسان شمالی از جشنواره تئاتر رضوی طی چند سال گذشته، هم زمینه تقویت گروه های هنری و تئاتری، و تبادل نظر با متخصصین و کارشناسان گروه های هنری که از نقاط مختلف کشور در این جشنواره شرکت می کنند، فراهم آمده است و هم شاهد رشد کمی و کیفی گروه های هنری و تئاتری در استان هستیم.

ثمینی اظهار امیدواری کرد که با کمک برگزاری این جشنواره ها و برنامه ها در بجنورد، همه مردم از برکات آن بهره مند شوند و از برنامه های متنوع تئاتری که صاحب مقام هستند استفاده کنند.

وی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خواست که با انعکاس برنامه های تئاتر این جشنواره ملی از طریق فضای مجازی، تهیه برنامه توسط صدا و سیمای استان و پخش آثار در قالب تهیه سی دی، این آثار ارزنده هنری را به منازل مردم رسوخ دهند تا ضمن پر کردن اوقات فراغت، همه علاقمندان به فرهنگ و هنر از این برنامه ها بهره ببرند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار