نماینده ٥شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی :
با نزدیک شدن به برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی، دانستن اهمیت و ارزش‌های برگزاری این جشنواره از نگاه نمایندگان مردم شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است. در متن پیش رو با علی قربانی و علی اکبری در خصوص ویژگی‌های برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به گفت‌وگو پرداختیم.
کد خبر: ۴۶۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 29 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ نماینده شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می تواند در تقابل با تهاجم فرهنگی موثر واقع شود، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی است.

علی قربانی با بیان اینکه تئاتر به سبب زنده بودن در اجرا و ارتباط مستقیم با مخاطب از تاثیرگذاری ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: تئاتر رضوی با به نمایش گذاشتن سیره رضوی، ابزاری مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه است.

وی عنوان کرد: این نوع جشنواره ها و تئاترهایی که با مضامین دینی اجرا می شوند در بین عموم مردم از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم خراسان شمالی از تئاتر، گفت: جشنواره تئاتر رضوی مخاطبان زیادی در استان دارد که با توجه به تجربه حضورم در ادوار گذشته این جشنواره، استقبال مردم بی نظیر است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور هنرمندان بزرگ و نامی کشور در خراسان شمالی در مدت برگزاری جشنواره تئاتر رضوی، فرصت مناسبی است تا هنرمندان بومی ما از دیدگاه ها و نقطه نظرات این بزرگان بهره مند شوند.

قربانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره تئاتر رضوی، اظهار کرد: فرهنگ و هنر خراسان شمالی سابقه برگزاری دوره های گذشته این جشنواره را نیز در پرونده خود دارد که باعث افتخار است، چرا که در راستای تعمیق فرهنگ نبوی و گسترش سیره اهل بیت(ع) قدم برداشته و در این زمینه مردم را جذب کرده است.

علی اکبری : جشنواره تئاتر رضوی، آموزه های دینی را در جامعه اشاعه می دهد

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره تئاتر رضوی، آموزه های دینی را در جامعه اشاعه می دهد.

علی اکبری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی گفت: این جشنواره مورد توجه اکثریت مخاطبان قرار گرفته است که این توفیق بزرگی است، چرا که سبب گسترش آموزه های دینی در جامعه از طریق زبان هنر شده است.

اکبری با بیان اینکه اهمیت جشنواره تئاتر رضوی از دو منظر مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در سطح ملی و با موضوع سیره رضوی، افتخار بزرگی است که نسیب خراسان شمالی شده است.

وی تصریح کرد: گرچه خراسان شمالی، استان منفک شده ای از خراسان بزرگ است اما همچنان مردم ما خود را همجوار امام رضا(ع) می دانند و از برگزاری جشنواره ای با نام رضوی خشنود هستند.

وی افزود: این جشنواره فرصتی برای هنرنمایی هنرمندان بومی و محلی استان است که از این فرصت برای ارتقای موقعیت هنری خود استفاده کنند.

نماینده ٥ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیگر ظرفیتی که مردم استان بواسطه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی از آن بهره مند می شوند، همسو شدن با آموزه های دینی است.

اکبری تصریح کرد: جشنواره تئاتر رضوی فرصت ارزنده ای برای افزایش دانش و معلومات مرتبط با سیره امام رضا(ع) در سطح جامعه است.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار