در دیدار معاون وزیر ارشاد با استاندار مطرح شد؛
استاندار خراسان شمالی و معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیداری که صبح چهارشنبه در بجنورد برگزار شد، استمرار و تقویت جشنواره تئاتر رضوی را گام مهمی در رونق یافتن هر چه بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری و افزایش نشاط اجتماعی دانستند و از تشریک مساعی برای تحقق این هدف سخن گفتند.
کد خبر: ۴۷۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 02 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمای از استانداری ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در آیین پایانی جشنواره تئاتر رضوی به بجنورد سفر کرده است، در دیدار با مقام عالی دولت در این استان با اشاره به اهتمام جدی دولت تدبیر و امید و شخص دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به حوزه فرهنگ و هنر و نشاط آفرینی در اجتماع گفت: حوزه فرهنگ درواقع ویترین هر جامعه محسوب می شود و دولت یازدهم نیز در این 4 سال کوشید، اقدامات گسترده ای در این عرصه از خود به یادگار گذارد.
«علی مرادخانی» یکی از اولویت های این وزارتخانه را توسعه برنامه ها و جشنواره های گوناگون در استان ها و شهرستان ها برشمرد و از جشنواره تئاتر رضوی به عنوان یکی از مصادیق این امر و زمینه ساز ارتقای فرهنگ عمومی یاد کرد.
وی با ابراز خرسندی از این که تئاتر خراسان شمالی از پیشینه حرفه ای خوبی برخوردار است، برگزاری موفق جشنواره تئاتر رضوی در این استان طی سال های اخیر و استقبال گسترده هنرمندان و تماشاگران از اجراهای صحنه ای این جشنواره را دریچه ای به سوی عمومی تر کردن هر چه بیشتر هنرهای نمایشی در جامعه نامید و بر استمرار حمایت های این وزارتخانه از برگزاری این جشنواره تأکید کرد.
وی خطاب به استاندار خراسان شمالی هم ضمن قدردانی از نگاه ویژه مهندس صالحی به حوزه فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد: با حمایت های روزافزون مقام عالی دولت در استان و کمک های اعتباری وزارتخانه و تقویت دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، برنامه های این جشنواره در دیگر ایام سال در استان های دیگر نیز اجرایی شود.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست صمیمی با اشاره به این که این استان به گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها شهره است، خاطرنشان کرد: مجاورت جغرافیایی و فرهنگی این منطقه با مشهد و حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) نیز به تاثیرگذاری مستمر و خلق آثار ماندگار فرهنگی در این خطه منجر شده است.
«محمدرضا صالحی» دو مورد از اولویت های کاری مهم خود پس از قبول مسئولیت اجرایی در خراسان شمالی را تقویت حوزه فرهنگ و ارتقای شرایط مدیریتی بانوان دانست و تصریح کرد: با هماهنگی خوبی که بین دستگاه های اجرایی و دیگر نهادهای قانونی در استان برقرار است، تاکنون برای صدور مجوز و اجرای کنسرت ها یا دیگر برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری مشکلی نداشته ایم و برگزاری  11 کنسرت موسیقی طی حدود 9 ماه اخیر شاهدی بر این امر است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت امکانات و اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در استان به ویژه در دو حوزه تئاتر و سینما خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش خصوصی در خراسان شمالی از پشتوانه مالی برای برگزاری رویدادهای هنری و ورزشی کمتر برخوردار است، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود با رایزنی و مساعدت حوزه برنامه و بودجه، اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد.
در این دیدار، «مهدی شفیعی» مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از این که آثار ارائه شده در چند دوره اخیر جشنواره تئاتر رضوی از حالت شعاری و کلیشه ای سابق خارج شده است، گفت: امسال به ویژه شاهد بودیم که آثار ارزشمندی با رویکرد و نگاه مسئولیت احتماعی تولید و ارائه شد که برای استمرار این روند لازم است دبیرخانه جشنواره در تمام طول سال برنامه های آموزشی و رصد تولیدات را در دستور کار داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با قدردانی از حمایت های مهندس صالحی استاندار از حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اقتصاد مقاومتی، گزارشی اجمالی از روند برگزاری جشنواره امسال تئاتر رضوی ارائه کرد. «حسین فرخنده» گفت: با توجه به پیشینه موفق تئاتر خراسان شمالی در کشور، استقبال گسترده مردم از برنامه ها و حضور هنرمندان مطرح که در حوزه موسیقی مقامی هم شاهدش هستیم، تمام شرایط برای حرفه ای شدن کامل تئاتر در استان فراهم است.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که یکشنبه هشتم مردادماه جاری در بجنورد آغاز شد، با اجرای 11 نمایش و برگزاری نشست های آموزشی تخصصی و دیگر برنامه های جنبی، عصر امروز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار