نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به دوازدهمین جشنواره ی تئاتر رضوی در خراسان شمالی (بجنورد) پیام داد.
کد خبر: ۴۷۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 02 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ در متن پیام « دکتر عبدالرضا عزیزی» نماینده مردم فرهیخته شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آمده است: آنچه تماشاچی از نزدیک میبیند و با چشم و گوش و پوست و استخوان خود، صدای پای بازیگر و صدای نفسهای او را درک میکند، تجربه زندگی واقعی از دیدگاه نویسنده و کارگردان و هنرنمایی بازیگران تئاتر است.

نمایش از دیرباز در فرهنگ ایران زمین با پهلوانی ها و رشادت های جنگی در زندگی مردم جاری بوده ،تا جایی که شاهکار فردوسی بزرگ ؛شاهنامه پارسی ،نمایشی بزرگ و مکتوب از این دلاور مردی هاست.

بعد از واقعه عاشورا و پیش از خلق شاهنامه نیز این روایتهای جنگی و جوانمردیها،الگوی بزرگی بنام امام حسین (ع) و ۷۲ تن یافت. شبیه خوانیها از این دست  روایتهاست.

جشنواره تئاتر رضوی، فرصتی است که دست اندرکاران و مؤسسان آن هوشمندانه برای بالیدن استعدادها و ظرفیتهای تئاتر منطقه ای و ملی ایجاد کرده اند.

ضمن قدردانی از برگزاری این جشنواره ،آنرا فرصت شکوفایی استعدادهای محروم میدانم و درخشش شیروان و خراسان شمالی را در ادوار مختلف این جشنواره ارج می نهم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار