در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی؛
مرشد حسین مداح نیا، پیشکسوت پرده خوانی و نقالی خراسان شمالی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی تجلیل شد.
کد خبر: ۴۷۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 03 August 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، از مرشد حسین مداح نیا، پیشکسوت پرده خوانی و نقالی خراسان شمالی تجلیل شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، هنرپرده خوانی از جمله هنرهای نمایشی است که از دیرباز در خراسان شمالی رواج داشته و اکنون مرشد حسین مداح نیا از آخرین کسانی است که این هنر را در استان زنده نگاه داشته است.

گفتنی ست، پرده خوانی مرشد حسین مداح نیا از جمله برنامه های جانبی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی بود که در محل مجموعه تئاتر شهر بجنورد با حضور علاقه مندان زیادی برگزار شد.

در دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی، هشت اثر از استان‌های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در بخش صحنه‌ای این جشنواره به مرحله نهایی راه پیداکردند که از سوی سعید اسدی، حسین مسافر آستانه و پیام دهکردی داوری شدند.

دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از هشتم مردادماه جاری در بجنورد آغازشد و امروز یازدهم مردادماه جاری، آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار