انتظار طولانی در مطب پزشکان متخصص زنان
کد خبر: ۴۷۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 05 August 2017
حداقل 30 نفر در انتظار رسیدن نوبت شان هستند، جمعیت به قدری زیاد است که باید به سختی جایی برای ایستادن پیدا کنی و از صندلی کافی برای نشستن بیماران در نوبت خبری نیست.
وجود 2 پزشک در یک طبقه باعث تجمع بیش از حد بیماران در سالن انتظار شده است.
شلوغی مطب متخصص زنان، انتظار در صف های طولانی و  نبود نوبت دهی به موقع گلایه مندی هایی را برای بانوان ساکن  بجنورد و همچنین افرادی که از دیگر شهرها برای ویزیت به مرکز استان می آیند به وجود آورده است؛ مشکلی که سال هاست  برای زنان استان که حدود نیمی از جمعیت خراسان شمالی را تشکیل می دهند وجود دارد. اکنون 22 متخصص زنان در استان فعالیت می کنند.
ساعت های انتظار
یکی از بانوان باردار که مجبور است هر ماه به پزشک متخصص زنان مراجعه کند، با نارضایتی از روند نوبت دهی می گوید: هر ماه مجبورم برای معاینه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنم و پزشک بعد از مراجعه نوبت مراجعه بعد را مشخص می کند.
«حیدری» می افزاید: با وجود این که زمان ویزیت از قبل مشخص می شود، اما بازهم باید در ساعت تعیین شده ای به مطب مراجعه کنم تا بتوانم برای معاینه به داخل اتاق پزشک بروم.
 وی ادامه می دهد: با وجود این که ساعت 17  برای نوبت دهی به مطب پزشک مراجعه کرده بودم، اما ساعت 21 وارد اتاق شدم.
وی اضافه می کند: در شأن مرکز استان نیست که بانوان برای ویزیت پزشک متخصص ساعت ها منتظر بمانند.
تا یک ماه وقت نداریم
یکی دیگر از بانوان بجنوردی که برای بیماری اش باید به پزشک متخصص زنان مراجعه می کرد با نارضایتی از وضعیت موجود نوبت دهی می گوید: ماه گذشته باید برای درمان بیماری ام نزد پزشک متخصص زنان  می رفتم، اما زمانی که حضوری مراجعه کردم منشی پزشک با خونسردی گفت تا یک ماه آینده وقت نداریم.
وی تصریح می کند: با این شرایط و به خاطر وضعیت ناراحت کننده ای که داشتم مجبور شدم برای معالجه به مشهد مراجعه کنم. بیمار دیگری هم که به گفته خودش هر بار با کمک واسطه می تواند از پزشک معالج خود نوبت بگیرد، اظهارمی دارد: نوبت گرفتن از پزشکان متخصص زنان در بجنورد با دردسرهای زیادی همراه است و هر بار با واسطه می توانم وقت بگیرم و گاهی اوقات این نوبت گرفتن به ماه آینده موکول می شود.
یکی دیگر از بانوان می گوید: بیشتر بیمارانی که به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنند، از شهرهای اطراف هستند و این باعث شده است بانوان مرکز استان به سختی بتوانند نوبت بگیرند.
«کاملی» می افزاید: تا زمانی که مشکل کمبود پزشک شهرهای مجاور برطرف نشود هم چنان باید ساعت ها معطل باشیم تا بتوانیم به پزشک مراجعه کنیم.یکی دیگر از بانوان بجنوردی می گوید: در گذشته گله مندی زیادی از انتظارهای طولانی داشتم، اما در حال حاضر از زمانی که با منشی یکی از پزشکان آشنا شده ام، بدون معطلی به راحتی می توانم وارد مطب شوم.
وی تصریح  می کند: تا زمانی که منشی آشنا دارم مشکلی برایم به وجود نخواهد آمد و به راحتی می توانم به پزشکم مراجعه کنم.
نبود سیستم ارجاع
در همین رابطه، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت 22 متخصص زنان در استان خبر می دهد و  در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای رفع این مشکل وجود دارد و درباره علت زمان طولانی برای رسیدن نوبت بیماران در مطب های پزشکان متخصص زنان، می افزاید: میزان مراجعه ها به پزشکان متخصص زنان به دلایلی مانند نبود سیستم ارجاع زیاد است و اکثر بیماران در مرحله نخست به پزشک متخصص مراجعه می کنند به همین دلیل زمان طولانی برای رسیدن نوبت بیماران در مطب های پزشکان وجود دارد.
دکتر «یوسفی» ادامه می دهد: در حال حاضر بیشتر مادران برای کنترل وضعیت بارداری به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنند این درحالی است که باید فقط در صورت تشخیص پزشک به متخصصان مراجعه کنند.
وی بیان می کند: برخی بیماران به دلیل نبود پزشک نازایی، مجبور هستند به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند که این مراجعه ها باعث طولانی شدن نوبت بیماران دیگر می شود.
وی بیان می کند: سرویس دهی در بخش دولتی به گونه ای است که 80 درصد مراجعه کنندگان به بخش خصوصی مراجعه می کنند که سبب ترافیک در مطب متخصص زنان می شود./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار