صبح دیروز تعدادی از دانشجویان پرستاری در اعتراض به جذب دانشجو در رشته پرستار بیمارستانی که امسال در دفترچه های کنکور با کد رشته ای به همین نام گنجانده شده است مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.
کد خبر: ۴۷۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 07 August 2017
صبح دیروز تعدادی از دانشجویان پرستاری در اعتراض به جذب دانشجو در رشته پرستار بیمارستانی که  امسال در دفترچه های کنکور با کد رشته ای به همین نام گنجانده شده است مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع کردند. دانشجویانی که در این تجمع شرکت کرده بودند، به تغییراتی که در روند آکادمیک این رشته به وجود آمده است اعتراض داشتند. یکی از دانشجویان اعلام کرد: با اجرایی شدن این طرح بیمارستان‌ها محوریت کار قرار می‌گیرند و رشته پرستاری از آکادمیک بودن و دانشگاه‌ها از محوریت خارج می‌شوند. وی افزود: در  جهان به رشته پرستاری به صورت آکادمیک پرداخته می‌شود اما در کشور این طرح موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد. یکی دیگر از دانشجویان  با تاکید بر این که بدون فراهم کردن زمینه‌ها و امکانات لازم طرح تربیت پرستار بیمارستانی مطرح شده است، گفت: در حال حاضر بیشتر نهادها و انجمن‌های پرستاری کشور نسبت به این طرح معترض هستند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی موجب به خطر افتادن سلامت افراد خواهد شد،‌در حالی که در استان ما دانشگاه آزاد و دانشکده علوم پزشکی دانشجوی پرستاری تربیت می کنند و ما دانشجویان به طور شبانه روز زحمت می کشیم و از سویی پس از فارغ التحصیلی هم با مشکل بیکاری روبه رو هستیم و هم چنین کمبود نیرو فشار مضاعفی به پرستاران وارد می کند. ایجاد این رشته و به کار گیری نیروهایی که پس از گذراندن یک ترم وارد بیمارستان ها می شوند نمک پاشیدن بر زخم های کهنه پرستاران است. یکی دیگر از دانشجویان هم  گفت: صدها پرستار در کشور بیکارند آن وقت وزارت بهداشت به فکر اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی است و این به معنای استفاده از فارغ‌التحصیلان پرستاری به‌عنوان نیروی کار ارزان و تهدید امنیت شغلی هزاران پرستاری است که با وجود سال‌ها فعالیت در این حرفه همچنان بدون قرارداد رسمی به صورت شرکتی و پیمانی مشغول به خدمتند. این تجمع پس از ساعتی پایان یافت./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار