سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه اجرای برنامه‌های ملی در ارتقای کمی و کیفی فرهنگ و هنر استان مؤثر است به بخشی از دستاوردهای جشنواره تئاتر رضوی برای این استان اشاره کرد.
کد خبر: ۴۷۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 08 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، ابوالحسن حیدری با اشاره به برگزاری هفت دوره از جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، گفت: دستاوردهای فرهنگی و هنری این جشنواره برای خطه گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: حضور منظم گروه‌های تئاتری استان در سال‌های اخیر در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای خود گویای این امر است.

حیدری عنوان کرد: اجرای برنامه‌های ملی همچون تئاتر رضوی در ارتقای کمی و کیفی تئاتر استان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره تئاتر رضوی برای خراسان شمالی، افزود: هنرمندان این استان در دوازدهمین دوره جشنواره خوش درخشیدند که نشان از پیشرفت تئاتر در خراسان شمالی دارد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخت پلاتوی شمس را از دیگر دستاوردهای این جشنواره برشمرد و گفت: شمس به‌عنوان اولین پلاتوی تخصصی نمایش شرق کشور است که به برکت جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد افتتاح شد.

حیدری بابیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی به‌صورت مشارکتی برگزار می‌شود، تأکید کرد: این جشنواره افزایش اعتبارات فرهنگی خراسان شمالی را در پی دارد و در صورت عدم برگزاری، اعتبار مربوطه به استان اختصاص نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هنر بدون مخاطب ارزشی ندارد، اظهار کرد: جشنواره تئاتر رضوی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های هنری استان بوده و همین امر از دلایل مهم در تداوم جشنواره است.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: معرفی استان، حضور چهره‌های شاخص تئاتر کشور و گسترش دایره مخاطبان تئاتر از دیگر دستاوردهای جشنواره سراسری تئاتر رضوی است که به میزبانی خراسان شمالی هرساله برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار