استاندار در آستانه سالروز تأسیس استان تشریح کرد؛
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در سیزدهمین سالروز تأسیس این استان با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای استانی اترک، مسیر توسعه این خطه را از دیدگاه خود، تبیین کرد و به تشریح مهم ترین اولویت های کاری استان بر اساس برنامه های محوری دولت دوازدهم پرداخت.
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 10 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمدرضا صالحی در این برنامه که شامگاه چهارشنبه از شبکه استانی اترک پخش شد، با اشاره به شعار کلیدی دولت دوازدهم که "آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت" است، رویکرد اصلی برنامه های مدیریتی استان در حوزه اقتصادی را نیز حمایت از بنگاه ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، حمایت از بخش خصوصی و تعاونی در تمام حوزه ها در راستای به فعلیت درآوردن ظرفیت های بالقوه استان برشمرد.
وی تحقق این امور را زمینه ساز تحقق اهداف و شعار سال دانست و با اشاره به اختصاص 25 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره ویژه اشتغال زایی در بخش تعاون گفت: مردم باید نقش تعاونی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، چون جذب اعتبارات تعاونی ها به نوبه خود، ایجاد اشتغال و افزایش تولید و درآمد سرانه استان را به دنبال خواهد داشت. وی معرفی شهرستان راز و جرگلان به عنوان یکی از 10 تعاون-شهر کشور را نیز یادآور شد و از مردم استان دعوت کرد، در این عرصه بیش از گذشته فعال شوند.
استاندار با بیان این که مردم خراسان شمالی شایسته بهترین خدمات هستند، مهم ترین مشکل و مانع در توسعه این استان را ناشناخته ماندن ویژگی ها، مختصات و قابلیت های این خطه در کشور دانست و گفت: در 13 ماه گذشته تلاش کردیم با دعوت از مسئولان ملی و حضور مدیران مختلف کشوری در استان، به معرفی و شناساندن این استان و قابلیت ها و کاستی های موجود و افزایش اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته به این استان کمک شود و برای این منظور حتی از ظرفیت میزبانی رویدادهای ورزشی هم کمک گرفته ایم.
صالحی با تأکید بر این که این اهداف در حال حاضر تا حدود زیادی محقق شده است، لزوم تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس در مردم و مدیران را به ویژه در حوزه بانوان و جوانان حائز اهمیت قلمداد کرد و گفت: این امر به تداوم تلاش برای تحقق اهداف توسعه ای و رشد و پیشرفت استان بیش از پیش یاری می رساند.
وی با اشاره به رتبه اول و دوم خراسان شمالی در رشد اعتبارات هزینه ای و عمرانی سال جاری در کشور تصریح کرد: اگرچه پایه اعتبارات استان از ابتدا ضعیف بسته شده است، اما امید می رود با تداوم روند رو به رشد کنونی طی 2 یا 3 سال آینده، ارتقای نسبی شاخص ها را شاهد باشیم.
ستاندار با ابراز خرسندی از روند مطلوب پیگیری امور برای شتاب بخشیدن به تخصیص اعتبارات و تکمیل طرح های توسعه ای ازجمله محورهای مواصلاتی استان، پروژه راه آهن بجنورد-اسفراین-جوین و خط آهن مشهد-بجنورد-گرگان و هم چنین تکمیل طرح های گازرسانی و آبرسانی به مناطق روستایی و طرح های جمع آوری فاضلاب شهری در استان تصریح کرد: اکنون دولت به طور کامل از اولویت های توسعه ای خراسان شمالی آگاهی دارد.
رئیس کارگروه اشتغال و ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از روند رضایت بخش عملیاتی شدن طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی ازجمله احداث بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور در جاجرم به ظرفیت تولید 30 مگاوات تصریح کرد: در استان مجوز 310 مگاوات برق خورشیدی صادر شده و مقدمات لازم برای ورود سرمایه گذاران، کامل فراهم است.
صالحی هم چنین از پیگیری برای اجرایی شدن طرح تولید ادوات سنگین کشاورزی در استان با رویکرد صادرات محور با همکاری شرکای خارجی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مجوز جذب و زمینه ورود سرمایه خارجی در این بخش به زودی نهایی شود.
وی با اشاره به ابطال مجوز سرمایه گذاری خارجی طرح پالایشگاه کالیمانی هم گفت: همواره اعلام کردیم که صدور مجوز به منزله کلید ورود سرمایه است و نه جذب و عملیاتی شدن حتمی آن و به همین دلیل درباره سوء استفاده های احتمالی از این قضیه، هشدارهای لازم به مردم از همین تریبون داده شد. وی ادامه داد: برای ورود سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن نکرده ایم و با حساسیت زیاد و رصد مرحله به مرحله امور، کارها را پیش می بریم و هرگز از فرد متخلف دفاع و حمایت نمی کنیم و با هر گونه تخلفی از مجاری قانونی و دستگاه های قضایی و امنیتی، برخورد قاطعی خواهیم داشت.
وی در عین حال، روند صدور مجوز و جذب سرمایه های داخلی و خارجی در استان را خوب و نتیجه بخش توصیف کرد و آن را زمینه ساز رونق بخشیدن به تولید و اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامید.
استاندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی در این گفت و گوی زنده تلویزیونی، گزارشی هم از روند بازسازی مناطق زلزله زده استان ارائه کرد و گفت: از همان روزهای نخست با پایان کار آواربرداری و امدادرسانی، مباحث بازسازی این مناطق را دنبال کردیم، اما منتظر مصوبه دولت و ابلاغ اعتبارات نماندیم و با اعتبارات داخلی دستگاه ها امور مربوط با جدیت پیگیری شد؛ به نحوی که اکنون پرونده بیش از 800 واحد تخریب شده برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و وام آن ها در مراحل پرداخت است و با آغاز عملیات اجرایی واحدهای تخریب شده، حتی 10 واحد به طور کامل ساخته شده است؛ هرچند با همه تلاش های انجام شده در استان و با وجود این که نسبت به روال عادی و اداری معمول، بسیار بیشتر کار شده است، اما هم چنان خود را بدهکار مردمی می دانیم که در این رخداد طبیعی دچار آسیب و خسارت شدند.
وی ابتدای این گفت و گو نیز با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه، از این قشر به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولان و چشم، گوش و زبان گویای مردم یاد کرد که با نقدهای منصفانه، در روند توسعه استان نقش موثری دارند./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار