آیین نامه اجرایی امهال وام های کشاورزی هنوز ابلاغ نشده اما کارگروه مربوط به این بخش در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۸۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 21 August 2017
آیین نامه اجرایی امهال وام های کشاورزی هنوز ابلاغ نشده اما کارگروه مربوط به این بخش در استان تشکیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: براساس بند «د» تبصره 13 قانون بودجه سال جاری و بند «خ» ماده 33 برنامه ششم توسعه سود، کارمزد و جریمه وام های کشاورزان خسارت دیده بخشیده و امهال اصل وام آن ها باید انجام شود.
«عظیمی» با بیان این که این آیین نامه 24 تیرماه ابلاغ شده است، افزود: اگرچه آیین نامه اجرایی هنوز ابلاغ نشده است اما به استناد آن، موارد آیین نامه را به فرمانداری ها و جهادکشاورزی ابلاغ کرده ایم تا بر این اساس پرونده کشاورزانی که تسهیلات دریافت کرده اند، به کارگروه مربوطه ارجاع داده و پس از بررسی مبالغ آن ها محاسبه شود.
 وی اظهارکرد: موارد ارجاع داده شده به کارگروه، به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می شود که اگر تأمین منابع شد، از آن محل برای بخشودگی جرایم شان کمک کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای این که از آیین نامه جلوتر حرکت کرده باشیم، به فرمانداری ها و سازمان جهادکشاورزی ابلاغ کردیم تا به محض این که آیین نامه اجرایی ابلاغ شد، براساس این منابع با بانک ها وارد مذاکره شویم.
وی افزود: از آن جایی که پنجمین استان خشکسال در کشور هستیم حتما باید برای ما اولویت ها و اعتباراتی در نظر گرفته شود که در مجموع رقم  آن باید احصا و به سازمان مدیریت بحران کشور و هیئت دولت اعلام شود.
به گفته وی، خشکسالی به عنوان پدیده ای خزنده از ۱۵ سال گذشته، رودها و چشمه های جوشان را در برگرفته است که این وضعیت ترس و اضطرابی را در دل روستاییان ایجاد کرده است.
وی گفت:  خشکسالی در شهرستان های جاجرم و اسفراین در گذشته های دور هم کم و بیش تجربه شده است و خطر جدی برای مردم این خطه است.
وی افزود: 50 درصد جمعیت خراسان شمالی ساکن روستاها هستند که نشان دهنده وابستگی اقتصاد استان به کشاورزی و دام پروری است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار