توزیع گوشت قرمز وارداتی در بین فروشگاه های استان هم جو گرانی را در بازار آرام نکرد.
کد خبر: ۴۸۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 23 August 2017
توزیع گوشت قرمز وارداتی در بین فروشگاه های استان هم جو گرانی را در بازار آرام نکرد.
معاون اتحادیه قصابان بجنورد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: گوشت قرمز وارداتی وارد بازار و فروشگاه های زنجیره ای شد اما هنوز تأثیری در قیمت ها و روند بازار نگذاشته است.
«آزادبیگی» افزود: طبق روال هر سال با نزدیک شدن به عید قربان، جهش قیمتی به دلیل افزایش تقاضا به وجود می آید.
وی با اشاره به قیمت 17 هزار و 500 تومانی هر کیلو بره در میدان دام، خاطرنشان کرد: با شرایطی که در پیش رو داریم به طور حتم قیمت هر کیلو بره در میدان دام به 20 هزار تومان هم افزایش و میزان کشتار دام توسط مردم کاهش خواهد یافت.
وی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی را 40 تا 42 هزار و گوشت گوساله را 35 تا 36 هزار تومان ذکر کرد و ادامه داد: با این که از سال گذشته پیگیر دریافت نرخ های جدید هستیم، اما اقدامی در این رابطه انجام نمی شود و با این شرایط فقط قصابی های سطح شهر بدنام شده اند.
وی اظهارکرد: آخرین نرخنامه ای که داریم مربوط به آذرماه سال گذشته است که هر کیلو گوشت گوسفندی 34 هزار تومان است در حالی که در شرایط فعلی هر کیلو گوشت گوسفندی را 38 هزار تومان خریداری می کنیم.
وی افزود: اگر نرخنامه در فروشگاه نصب نباشد تعزیرات نسبت به جریمه اقدام می کند و اگر هم باشد نرخ ها بسیار کمتر از آن چیزی است که در واقعیت داریم که متأسفانه با این شرایط قصابان از نظر مردم متهم به گران فروشی می شوند.
به گفته وی به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز، قرار است از ارمنستان و گرجستان نیز گوشت قرمز وارد شود.وی تصریح کرد: با شرایط موجود، واردات و توزیع گوشت قرمز، وضعیت بازار را آرام نمی کند و در خوش‌بینانه ترین حالت، طی چند سال آینده دام زنده نخواهیم داشت زیرا خشکسالی باعث از بین رفتن مراتع استان می شود.«آزادبیگی» تأکید کرد: تا چند سال آینده وضعیتی اسفناک تر خواهیم داشت چون هنوز هم متولیان امر نسبت به اصلاح زیرساخت ها و خروج از دامداری سنتی تلاش نمی کنند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار